Rekord och mål

Jaha, vad har jag för pers och vad är målet? För de sträckor som jag inte tävlat på får det räcka med träningsresultat.

5 km20:57 (t 22/9-07) – mål 20 – dröm 15
10 km43:52 (Premiärmilen-07) – mål 40 – dröm 35
21,1 km1:34:27 (Sthlm HalvMarathon-08) – mål 1:30 – dröm 1:25
Lidingöloppet 30 km2:40:00 (-08) – mål 2:30 – dröm 2:15
42,2 km3:24:48 (Åland Marathon -08) – mål 3:10 – dröm 3:00

Detta kommer att revideras, ändras, förbättras, adderas och justeras. Det är ju själva meningen med det.

Övriga löparmål då? Jo, gärna 200 mil under 2008. Men framförallt att kunna träna utan skador och sjukdomar.
Dessutom är faktiskt viktnedgången från dagens 85 kg till 78 kg ett löprelaterat mål.

Responses

  1. En härlig sida du har! Vi löpare måste ju ibland släppa löparskorna för lite vila och då är det ju skönt att skingra tankarna och läsa lite om….löpning.. Löpnörd som man är är det ju alltid roligt att se hur andra tränar och utvecklas menar jag! Vi verkar göra liknande resultat och målen verkar tämligen lika så det ska bli roligt att följa din resa. På återhörande!

  2. Tack!
    Klart att vi läser om löpning. Drömmer om löpning och pratar om löpning.

  3. Trevlig blogg måste jag säga!
    Här ska jag springa in lite titt som tätt.

  4. Tack!

    Får jag komma med ett råd efter att ha kollat din blogg:
    Läs sammanfattningen av Szalkais föreläsning på TSM-sidan. Och läs om lättdistans på [aj]LOL-ff-sidan.
    Du är på väg att upprepa mitt misstag från förra året. Och tro mig – det är ingen höjdare att bryta.

    Ta det piano – och ha is i magen, så löser det sig med formen till 31/5.

    Spring ett lätt pass – kolla snittpulsen och håll dig sedan där. Och lätt pass är att du kan snacka hela vägen! Ta gärna med någon som kan tvinga dig att prata så att du märker att det går. Eller också sjunger du högt i en uppförsbacke och ser vad som händer.

  5. Just det:
    Man kan jaga rekord genom att se hur fort man klarar att springa utan att överstiga en viss puls. Då slipper man ta ut sig.

    Och kom ihåg: ingen mjölksyra. Någonsin. I något pass.
    (Du kommer ändå att få syra i backträningen, så jag uttrycker mig lite, lite kategoriskt med flit…)

  6. Jag ska läsa din blogg grundligt och även kolla in mycket av det Szalkai skrivit. Du har ju naturligtvis rätt i allt du säger. Om jag tar det lite vackert nu i början så kan jag öka succesivt och kanske hålla hela vägen.
    Om jag tokspringer nu så kommer jag antagligen gå sönder inom en månad.
    På torsdag ska jag köra ett lugnt pass.
    Tack för de kloka orden, man behöver verkligen få dessa tips ibland för att inte tjur-rusa in i väggen!
    Kanonblogg!


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: