Skrivet av: Nix | december 3, 2008

Tröskelpass, bokstavligen

Igår var det trösklar på så många olika sätt.

Del själva passet. Första gången jag körde 2000-metersintervaller (tröskel). Och det var spännande. Jag mesade litegrann, om man tittar på pulsen. Med en tröskelpuls på 173-174 så borde snittpulsen närma sig det. Första fyra av de fem höll 166-169. Sista, som jag körde hårdare medvetet, på 173. Men man måste ju öva på det… 4:23-tempo i snitt, varierande mellan 4:11-4:30. Sista 1000 i 4:10-tempo visar väl att jag inte tagit ut allt jag hade.

Årstabron fram och tillbaka är för övrigt ett lysande 2km-intervall! Jag kom på mig själv med att tänka ”jag är ett godståg” när det passerade med ett swosch! Draghjälp både av tåget och av Linnéatåget som rörde sig som ett pärlband på brospannet.

Nästa tröskel var att Szalkais program startat. Och jag börjar med att avvika… Det kommer nog att bli mer avvika än följa, men jag ska ha det som ramverk i alla fall. Ju närmare vi kommer maran, desto mer trogen blir jag nog.

Ytterligare en tröskel är att jag verkar ha lämnat de tunga benens tid bakom mig för denna gång. I måndags pirrade benen hela kvällen – och igår var benhinnesmärtan mera en förnimmelse än en smärta. Förhoppningsvis är den borta om ett tag. Och då tänkte jag gå till naprapaten😉 Förebyggande… Grymt skönt!

Sedan finns det en tröskel till – men den talar jag inte om förrän efter jul, för annars blir Masse arg på mig! Kanske, kanske att jag kan viska i någons öra – men ni får den inte i textform…


Responses

  1. Pirriga ben är härliga ben! Grattis till det.

    Men bu för cliffhangern – jag klarar inte cliffhangers. Avlider när som helst av nyfikenhet…

  2. Schwelle…

  3. ”Jag är ett godståg”, vilken bra tanke!🙂 Snygga intervaller, hördu.
    Men vaddå ”det finns en tröskel till, men den talar jag inte om förrän efter jul”. Så kan du ju inte göra. Jag kommer precis som Bureborn snart att avlida av nyfikenhet (såtillvida jag inte anar vad det rör sig om, det kanske jag eventuellt gör…?!)

  4. Det tror jag inte att du gör😉
    Det finns nog förresten två när jag tänker efter lite till…

  5. Nix har även setts utföra quadrupel komplex-core uppför Flottbrovägen. Rock on!

  6. Vad är det för märkvärdigt med trösklar?

  7. Meh! Sluta upp med det där…😉 Jag är sjukt nyfiken nu!

  8. Vilket Szalkai-program är det?

  9. Härligt, formtopp i december… extra skönt att benen ordnat till sig, Vicodin?

  10. Det gäller att ha en plan, så att man vet vad man ska avvika ifrån;)

  11. Pelle. Typ 3:30. Eller 3:00. Eller en mix av dem.
    Men jag pallar knappast mängderna i 3:00, så det blir nog 3:30 med lite högre farter och i alla fall initialt med lite mer kvalitet, och kanske något mer mängd.

    NiklasN. Mest ren elakhet tror jag. Men sådär väldigt formtoppad känner jag mig kanske inte…

    Lena: Jepp.

    Karin😛

    Tildo: De leder dig till nya platser.

    DP: Jepp. 16 kg på axlarna, 15 kg i handen och 2*20 gåendes bredvid. Det finns ingen anledning att göra det lätt för sig…

  12. Nej, man behöver inte göra det lätt för sig…

    http://www.funbeat.se/life/blog/show.aspx?BlogPostingID=12096

  13. Du låtsas att du är ett tåg, Tone att hon är mig och när det inte var snabbt nog förvandlade hon sig till Karin. Jag ska vara dig nästa gång vi kör intervaller.

    Någon har viskat i mitt öra,,,jag vet jag vet jag vet…..och är sååååååååå tyst😀.

    /Catti


Kommentera

Kategorier

