Skrivet av: Nix | november 30, 2008

men, var inte de där nya?

Ja, mossjokern var det ja. För att slippa asfaltens och inte minst betongens obarmhärtiga bankande på benhinnorna. Det är inte lika kul, men jag har ju i alla fall nya trailskor.

Så vad tror ni: asfalt eller lera?

dsc00160

Själva passet blev helt okej. Någon sorts fartlek som pressades fram spontant av lite uppåt och lite neråt. Drog på lite ibland, slog av efter ett tag. Avslutade med att glida ut nerförsbackens tempo även på platten och höll 4:10 sista 700 metrarna (ja, och backens 400 meter, med det var ju inte SÅ svårt…). Det var skönt att få lite fart i kroppen, och benhinnorna höll okej i alla fall. Pulsen var uppe i 90% (175) mot slutet – strax över tröskelpuls för min del. Drygt 7km i femtempo, puls 161 i snitt.

Och när jag ändå håller på så kan jag ju köra nästa lilla adventspyssel. Det förra spikade N´batha (och jumper). Det är U2 – Silver & Gold. I ordet parafras ryms att man gör om det en smula, till skillnad från citat som är direkt återgivet. Och de blir ju för enkla, eftersom man då bara kan googla rakt upp och ner. Därför fick ”him” bli ”me”.

Ja, ja. Dagens fråga har kanske många olika svar och är en gammal sjuttitalsklassiker: En ska bort?

Vilken? (S hade städat bort mina flaskor och tuber till badrummet. Knasigt, eller hur. Själv hade jag ställt dem på det logiska stället: köksdisken! Jag höll ju knappt på att hitta dem. Men det smög sig in en till i samlingen).

dsc00161


Responses

  1. Hmm, klurigt. Jag säger Voltarenen ska bort för den har du stenkoll på var den är nu för tiden…😉

    Kör hårt!😀

  2. När skorna ser ut så där har man (läs jag) haft riktigt, riktigt roligt!
    Dina benhinnor kommer att tacka dig om du ger dem mer mossa. Mina blev i alla fall betydligt gladare.

  3. Jag röstar bort Idomin-salvan… (det kan man använda för blöjveckseksem, det ska man INTE göra med IcePower, linniment eller Voltarengel…;) )
    Tyvärr, asfaltsknarkaren, jag tror på mjukare underlag för benhinnorna… Sköt om dig och dom!

  4. Jag tycker att Idomin, Ice-Power och Voltaren ska bort. Har aldrig använt något av dem.

    Liniment luktar i alla fall gott.

  5. Att träna i mossa är skonsamt men kallt som attan så här års. Har du investerat i sk ”torrsockar”? Jag rekomenderar varianten seal skin om de nu finns kvar. Grymt bra på att hålla fossingarna varma och glada under mosspassen.
    Köpes tex av orienteringssportens återförsäljare såsom SM sport:
    http://www.smsport.nu

    Jag tror förstås på inslag av mossträning och kanske även lite crosstrainer en tid framöver.

    Gällande vilken som skall bort så tror jag att jumper var på rätt spår nämligen angående lukten för visst är det så att idominsalvan skall bort då det är den enda som är luktfri!

  6. Och Adidas Adizero XT var kanon. Köpte ett par dagen innan lidingöloppet och sprang i dem dagen efter. Tämligen orutinerat kan tyckas kanske. Hursomhelst kanondojor.

  7. Jag tycker det oslagbara tigerbalsamet ska DIT. I övrigt ska idominen bort🙂


Kommentera

Kategorier

