Skrivet av: Nix | november 29, 2008

vad är problemet med benhinnan

Rätt svar är just vad. Om det nu var en fråga.
Jag tror att en spänd och stel högervad står för problemen. Så nu startar stora massagetiden på vaderna. De går ju faktiskt hyggligt att komma åt själv. Sedan när man ändå håller på så kan man ju knåda lite på benihnnan med.

Det kan eventuellt vara så att min ganska dramatiska ökning av löpskolning och -styrka bidrar till problemet. Men det löser också problemet på sikt – så jag ändrar inget just nu.

Den nya XT-trailen ser inte så ny ut längre. Den har inte gått på is och haft det glatt, utan mer i lera och sörja. Det är svårt att avgöra om det är bättre grepp eller inte, men jag halkade i alla fall inte, trots att underlaget till och från var mer än lovligt sladdrigt.

8 km, 40 minuter, 159 i puls. Typ lätt-/medeldistans. Eller så. Ont, men inte så jätteont. Masserade innan – och körde lite Voltarensalva vilket säkert bidrog till att det kändes lite lättare.


Responses

  1. Inte kul att ha ont. I bland vill man ju bara få lubba på. Tänk om det enda som begränsade var tröttheten… Svindlande tanke…

  2. Din utmaning har ställt till det för mig också, även om jag inte har ont som du (peppar, peppar). Men benen är tunga och tröga – och det skyller jag på löpskolning och styrka. Bygger envist vidare ändå!

    Massera duktigt nu!

  3. hmmm – det förklarar MIN onda vad, har aldrig haft ont i den förut men min naprapat satte armbågen i den och gav den en rejäl omgång igår. Jag kanske ska hålla mig till dina rekommendationer och INTE köra 300 tåhävningar om dagen…

  4. Fast jag kom på värsta bästa grejen! Efter Linnea- eller TSM-träningarna kan vi alla lägga oss på mage på led och massera varandras vader som avslut – typ världens längsta masserande lys-reflex-mask?

  5. Fy fasen benhinneinflammation är segt. Jag har haft problem med det i perioder då jag för snabbt ökat mängden löpning. Om man överdriver belastningen bara något så ställer det till det för en vecka framöver. Har du möjlighet att konvertera till att bli ”mossjokern” för ett tag så att du slipper asfalten ett tag, den är ju döden för benhinnorna….


Kommentera

Kategorier

