Skrivet av: Nix | november 27, 2008

puh, pust och stön

Känns det igen😉 Det var ett massepass… Dels för att jag fick slita för det lilla jag fick till. Dels för att jag luktar ammoniak.

Jag var på Stjärnklart med jobbet igår – och det blev rätt sent och dessutom förgiftade jag mig med både rödtjut och starksprit. Själva showen var rätt okej. Det var härligt att se kämpaglöden i en fortfarande bräcklig Marie Fredriksson och dansarna var grymma. Annars blir det tyvärr lite karaoke på hög nivå när man ger sig på ett Madonna/Michael Jacksson-medley. Det är svårt att bräcka originalen, och alla det hur låtarna låter (eller ”ska” låta). Även om artisterna är duktiga.

Stefan (inte Jesper) Odelberg är kul och jätteduktig på att trolla. Men jag har en fadd eftersmak eftersom han under hela showen låtsashackade på sin påstått? assyriske hjälpreda med en arsenal av invandrarfördomar. Det hade varit kul om Håkan (som han hette) hade fått chansen till revansch i slutet. Då hade det till och med kunnat vara en vass poäng. Men den uteblev. Tyvärr – för han var grym i övrigt.

5:15-tempo. Drygt 9 km. Lite löpskolning och stretch. Men fortfarande ont i benhinnorna. Men det släpper väl…


Responses

  1. Nu är våra bloggar så nära varandra som de kan komma… Eller kan det bli närmare? hmmm…

  2. Hur var det med benhinnor, benhinneinflammation och stressfrakturer…? Jag minns så dåligt…😉
    Var rädd om dig!!

  3. *Na Na Na Na Na*

    Jag hör inte vad Karin säger – det är jättedålig mottagning här!

    Masse😀

  4. Fråga: Trollar Jesper Odelberg?

    På tal om tevehumor (ja, just det andra bloggen) och den länkade sången ovan, kommer jag att tänka på Loke Martinsson (Jonas Inde), som väl också hade den på sin repertoar.

  5. oops Stefan var det visst…
    Vissa äe så svåra att hålla isär att de bara borde uppträda tillsammans.

    Nix, Max, Nisse, Masse eller vad de nu heter.

  6. Jumper: It goes a little something like this http://www.youtube.com/watch?v=2qplL-_ZnP0


Kommentera

Kategorier

