Skrivet av: Nix | november 17, 2008

White Chocolate

Johan har fel i tolkningen. Troligen har han inte uppdaterat sin arabiska sedan 80-talet. Det betyder faktiskt: ‘kolla chokladvita sjunnen, han springer som värsta Haile. Vi måste stoppa honom och be om feta autografen’. Jag läste snabba cash på vägen ner.

Jag svarade:’Ey – stoppar ni mig gör jag värsta Cure-låten’ (men på arabiska naturligtvis). Där kan ju den som roas av sådant gissa vilken jag menade. Jag kommer på två alternativ på rak arm, men det kan säkert finnas flera.

För övrigt är det askorkat att springa mitt på dagen, men jag är hänvisad till familjeidyllens krav på att träna under bamseklubbens tider…

Tyvärr har nu höger benhinna börjat tröttna på mig – så jag är hänvisad till alternativträning imorgon. Tubdykning i Röda Havet. Åh, detta orättvisa liv!
Eventuellt tar jag det piano även på onsdag och simmar i den obehagligt kalla poolen. Kan ni tänka er: de värmer den bara till 27 grader?!
Simma är för övrigt precis så tråkigt som jag minns att jag tyckte löpning var förut. Tips mottages med tacksamhet!

Jag måste sluta nu – för bbq-buffén på all-inclusiverestaurangen har börjat.

Men vi ses snart igen, så fort jag kommit på något nytt drygt att skriva🙂


Responses

  1. Du är hemsk, hemsk, hemskt dryg! Men medan du gonar dig i solen, danar vi våra karaktärer i snöglop och hård vind. Det är grejer det!🙂

  2. När egypterna byggde pyramider, byggde vi karaktär…

  3. Touché Masse! och vi är inte ett dugg avundsjuka!🙂

  4. Inte för fem öre… Något de inte heller har där nere är just öre… Vilka fattiglappar… Det har inte ett öre…

  5. Är ”Bamseklubben” ett TV-program som sänds odubbat i egyptisk TV?

    (Tråkiga svar som ”Nej, det handlar om intern-TV på svenskhotellet” kommer inte att beaktas).

  6. Karma; du gör allt för att göra oss avundsjuka och din benhinna hämnas på dig för det😉
    Kom nu hem från Egyptens öken och spring lite med oss i svinkallt novemberregn istället. Det är lite mer kylslaget än den kalla poolen…

  7. Tja, du kan väl ge dig ut mitt i natten?😉

  8. Skulle gissa på The Cures första singel? En tonsatt variant på en dikt av nån författare som jag inte minns just nu.

  9. Det är ju så synd om dig som är tvungen att springa i värmen och sedan svalka dig i den lite kalla polen. Jag lider med dig…;)

  10. Pelle: Jepp. Det kan också vara Fire in Cairo från samma platta…

    Lena. Ja, men nu är jag hemma. Så det är inte SÅ synd om er längre. Eller, jo det är det ju. Det är bara att det är synd om mig med nu.

    Mialena: Ja, för DÅ kommer ju de Egyptiska vakterna med automatvapen att vara jättetoleranta…

    Karma: ”Instant Karma’s gonna get you, if I don’t get you first”. Den som knäpper den låten blir jag imponerad av!

    Jumper: Bamseklubben är barnvakt för barn som är äldre än tre år mellan 10 och 12 på dagen. Bra grej som man betalar massor för.

    Masse: När egypterna byggde pyramider blev vi höga på svampar och rev ner saker som andra byggde…

  11. Petimeterkommentar; När egypterna byggde pyramider höll vi fortfarande på med att lära oss odla spannmål. Det är ca 3000 år kvar till att vi käkar svampar och river hus.

    Pyramider byggs ca 2500 f.Kr.

    Vikingatid är ca 800 e.Kr. – 1050 e.Kr.

    Sverige vid tiden för pyramiderna: http://sv.wikipedia.org/wiki/Sverige_under_neolitikum

    Pyramiderna är ju faktiskt sjukt gamla insåg jag samtidigt som jag skrev det här. =)

  12. Roligt!
    Jag tänkte på det och konstaterade att någon lär väl rätta mig😉

    Men vi kanske åt svampar och rev hus då också – försök motbevisa DET om du kan.
    För om du säger ”det fanns inga hus” så svarar jag ”nej, så klart – de revs ju” 8)

    Att du sedan tolkar att jag syftade på vikingarna… (vilket jag ju såklart gjorde – men det erkänner jag aldrig. ICKE!)


Kommentera

Kategorier

