Skrivet av: Nix | november 10, 2008

blue monday

Tell me how do I feel
Tell me now how do I feel

Nej, det behöver ni inte – för idag är en skräpdag av någon anledning. Låg, nedstämd och omotiverad. Utan att jag vet varför faktiskt. Det var i alla fall inte den rasande trevliga TSM-träningen eller den motiverande föreläsningen. Intressant det där. Henrik Rüffels prat om sina vedemödor fram till Peking-OS innehöll liksom inget att ta på eller skriva ner. Inget som egentligen kan sparas under ”bra att minnas”. Ändå var det en av de bättre träningsföreläsningar jag varit på. Bra inspiratör alltså!

Träningen var också den supertrevlig. Eftersom jag egentligen kanske inte ens borde varit där med tanke på förkylningen så körde jag med 3:30-gruppen och tog det lite lugnt. Snackade mest med Mia och Ninni. Men en del med andra också. Ja, och med Masse såklart. Lite fartlek i en rätt kul form och lite 15/15-intervaller var precis lagom för mig. Knät väntade med att strula till efter 11 km – så det är på rätt väg.

Rusade sedan hem och gjorde snittar, scones och te åt 30 pers som av någon anledning var tvungna att komma hem till oss just i söndags klockan tre. Jag menar, även om vi skickat ut en inbjudan så borde de fattat att jag inte skulle hinna det… Men jag fick ändå ihop det?! Lite hjälp av gästerna – och inte klar förrän till fyra. Men i alla fall. Det skulle inte serveras innan, så det så! Och scones SKA göras efter att gästerna har kommit.

Som vanligt gjorde jag alldeles för mycket – så det räckte till tio personers afternoon-tea på kontoret idag också.

För övrigt dök Utan dina andetag upp i Ipoden på väg till träningen, och jag konstaterade att ”fenomenet” TSM/Linnéa är precis vad Kent sjunger om för mig. Och det är fler av oss som andas fritt där – i en värld av olika sorters kaos. Tack till er alla som bidrar till det fenomenet!


Responses

  1. Det var samma här igår…
    I don’t like Mondays / I wanna shoot / The whole day down
    Men idag har jag löpdejt så då är det kul igen!

  2. Tack för snack under träningen. Förutom felkörningar på Stora Essingen (vilket jag inte blev klokare på) så blev jag klokare med insikter om livet.

    Tack för att du delar med dig.

  3. Bra bra och fortsätt stretcha quadriceps och rumpan, eller var det glutamus maximus )låter som en roll i ”Gladiator”…..) så skall dina löparknä besvär snart vara ett minne blott. Man måste ha bra kontinuitet i stretchandet. Själv gick jag in på dass 6 gånger om dagen på jobbet och strechade 3 minuter. Ville inte att mina kollegor skulle se mig stretch på kontoret så in i h-e. Frågan är att det är bättre att dagligen gå på dass 6-8 gånger?

  4. Nog är det så. I löpningens gemenskap kan man vara sig själv. Jag har en andra familj och det är mina löparvänner, så enkelt är det🙂
    Snart är jag tillbaka i TSM-gänget, jag har saknat det massor!

  5. Mia: Tack själv! Det var ju du som gav mig insikter och gjorde mig klokare, ju. Du har ju helt fått det om bakfoten…

    Tröskelkungen: Tackar för påminnelsen. Mina kollegor har vant sig för lääänge sedan😉

    Karin. Vi är din FÖRSTA familj!

  6. Och just ja: sök på gladiatorn på den här (och kanske framförallt) på förra bloggen…
    Det finns en och annan hänvisning till maxiglutte under det namnet😉


Kommentera

Kategorier

