Skrivet av: Nix | november 8, 2008

antidopning

Om jag var elit så skulle jag se till att alla mina konkurrenter var småbarnsföräldrar. Det måste vara det bästa sättet att paja deras träning. P insjuknade igår. Det går vattkoppor på dagis. Jag har ont i halsen.

Således ingen träning idag. Vill det sig riktigt illa så skiter det sig imorgon också – trots att jag utverkat TSM-tillstånd. Trots M-kalas vid tresnåret. Skit och dynamit! Jag vill ju springa. Idag, igår, imorgon. Yesterme, yesteryou, yesterday.

15-årig rom ger inte samma kick som löpningen. Inte alls faktiskt. Speciellt inte när man samtidigt bakar äppelkaka och bananbröd till eftermiddagstebjudningen imorgon. Gäster? Vad ska det vara bra för – om man inte springer med dem vill säga…


Responses

  1. Det är inte alls kul… Jag går till TSM imorgon hursomhelst, men om inte du kommer så ska jag försöka att inte ha så kul…

  2. Nej, det blir ju omöjligt att ha kul utan mig. Det finns ju nästan inga andra roliga människor där😉

  3. Förstår exakt vad du skriver. Hade i dag tänkt köra ett riktigt långt pass på närmare 30 km, men pga av två-årskalas blev det bara knappt 18 km.

    Gör ett nytt försök nästa helg att få till ett lååååångpass!


Kommentera

Kategorier

