Skrivet av: Nix | november 3, 2008

formtapp och foppatofflor

Jaha – en dag av alternativträning är till ända. Eftersom jag var sjuk igår så var väl inte löpning idag allra högst upp på listan. (även om jag egentligen ville det). Dessutom stod ”barnkalas” på schemat. Hemma hos oss – 15 ungar på (tack och lov) tre föräldrar och ett satans liv. Det blev lite som ett maraton: en kvart till, bara fram till fiskdammen, tar jag mig till tårtan så får jag ny energi, och sedan kollapsen efter att målet nåtts. Två timmar och 14 minuter senare och utmattad nära bristningsgränsen.

För övrigt tittade jag på eurosport samtidigt och ville inget hellre än att vara i New York istället. )Stora grattiskramar till Karin för ännu en snygg tid under 3:30). Och lite på fotboll. Värst idag hade nog för övrigt den fjärde av föräldrarna som av jobbskäl var tvungen att se kalmar-norrköping och frågade lite försynt om han kunde ha på tv:n – om vi stängde av ljudet. Kul kille det där, stor risk att tv:n hade hörts om den ens hade vart på högsta volym… Vi kunde ha haft barnkalaset på fredriksskans, och spelarna hade inte hört publiken… Tio minuter in i matchen insåg han det orimliga och gjorde det enda rätta: gick hem.

Imorgon fyller M 4 år. Och har feber igen (det har hon redan nu). Ännu en vabdag för mig, och bland annat rubbade det mina löparplaner. För tänk om jag missar mitt planerade pass imorgon – det kommer ju troligen att sabba hela möjligheten att göra en vettig tid i Stockholm. Slöjogg 29 veckor innan maran är ju ett av de verkliga nyckelpassen. Jag försökte få till en morgonjogg – men insåg exakt hur långt det är att dra nörderiet att gå upp fem på morgonen innan godmorgonsjungandet för den sakens skull. Jag kanske, kanske, överlever att vänta till eftermiddagen… Eller till och med, hemska tanke, till på tisdag!
Jag vet ju inte ens om knät håller…

Men det höll för den lilla kvällsjoggen jag tvingades ut på. Skoförväxlingar gjorde att jag skulle 600 meter bort på ön för gisslanutväxling – och på vägen dit var det så mycket spring i benen att jag helt sonika var tvungen att börja springa. I foppatofflor… Det kan vara något för kommande jubileumslopp😉 Knät höll – jag fick mersmak. Men helst inte i foppatofflor – det är ju ändå rätt halt ute… Jag sprang hem med.

Jag är knasig😉


Responses

  1. Okej..vi ska inte vänta nån superdjup analys av KFF-IFKN i morgondagens DN då..
    Va tusan bevakar han sånadär gärsgårdssporter för egentligen ? Åsså Eurosport va.. har ju skänkt mycket glädje genom åren genom superproffsiga kommentatorer som Roberto Vacci och Stefan Olsson. Men vad gör comhem? Jo de sätter istället in nån annan ”sport”-kanal som bara visar två saker, antingen typ Bromölla-Ljungskile eller 2 halvnakna snubbar som ligger och kramar varandra bakom ett hönsnät..

  2. oj, den kanalen måste jag skaffa…🙂

  3. Haha. Har hört att vissa ultralöpare faktiskt springer i foppatofflor. Kanske finns någon modell för hala väglag. ”Icebug Foppa” eller något..

  4. Men slöjogg är ju nyckelpasset och speciellt exakt 29 veckor innan nummerlappen ska på;)

  5. dp: du förutspår alltså att ljungskile åker ur – trots sundsvalls prekära situation? Intressant!
    Bromölla gick ju upp i tvåan i år – men kommer alltså ljungskile att tvångsförflyttas neråt?
    Är det för att matchen redan är inlagd i tablån, eller har tränaren viskat i örat på någon? Den som viskar ljuger – och säkert om fotbollsförbundet. Så därför flyttas man ner två divisioner.
    Det låter iofs troligt – eftersom man aldrig vet hur de dömer. IFK sillstryp däremot kan lura hela världen på stålar och fortfarande få behålla rabatten på pytt – för de är ju såna goa gubbar…

    Masse: Jag har hönsnät på landet. Vi skiter i att skaffa kanalen och kör det live istället. Vi tar med Johan och DP😉

    Linda: Det ante mig. De var överraskande sköna att springa i faktiskt.

    Lena: Det var ju det jag visste. Skit. Det är bara att lägga ner SM09 då… Har det pajat Berlin i höst också tror du?

  6. Nix: Yes, Du är helknäpp! Starkt jobbat att ta sig igenom barnkalaset i alla fall!

    Vad är det för fel med en just cage fight?? Jag ser gärna K1 på Viasat på måndagkvällar också… Jag gillar kampsport!! Klart vi ska köra en minicup på landet!

  7. Min tanke var att du och DP pucklar på varandra medan jag och Masse står utanför och hetsar.

    Men när jag tänker efter så får vinnaren er emellan möta Masse i finalen!
    Jag la mig just på WO i vår semi😉

  8. Fegis!!🙂

  9. Det låter som en bra idé…

  10. Vi kanske skulle göra mer allvar av den än så?
    En träningshelg på landet kanske måste planeras in, helt enkelt.
    Morgonjoggar, intervallpass och långpass så att det står som spön i backen. Och så mat i massor och vila framför brasan som komplement.
    Innan eller efter nyår?

  11. Det låter ju hur bra som helst! Planeringsmässigt fungerar nog efter nyår bättre för min del.

  12. Johan: It’s a date. Vi får fila på programmet och inbjudningslistan. (Jag kan ju inte heller innan nyår – fattar inte hur jag tänkte).

  13. Om du inte lunchjoggade, så är Berlin kört;)

  14. Crap!
    Är det försent nu? Är det omoraliskt att lämna ungarna hemma själva en timme?
    Om jag springer ikväll – kan det då i alla fall rädda en eventuell NYCM-start. Eller kanske Firence?

    Eller ska jag helt enkelt satsa på Boston 2012 redan nu?


Kommentera

Kategorier

