Skrivet av: Nix | oktober 24, 2008

vi gillar väder i sverige

Och speciellt vi som ska springa marathon…

Här är senaste från yr.no: Strecken på pilarna ska läsas som 5 m/s per helstreck och 2 m/s på halvstreck. Å andra sidan så garderar de sig ganska hårt för just vindprognoserna på hemsidan, eftersom de är otroligt beroende av lokala förhållanden som topografi och annat.

Men om vi antar att vindriktningen kan tänkas stämma så kan vi ju lägga in en bild även på bansträckningen att roa oss med.

 

11-16 km respektive 26-31 km bli alltså med i det närmaste rak med-/motvind. Väldigt likt förra året för övrigt. Efter 31 kommer sedan svinryggen – där vi ska uppför 20 meter på en kilometer. Det är där man ska se till att överleva – det var där jag tog slut förra året, eftersom jag inte tog vind och backe på allvar. Håll koll på pulsen är mitt råd! Sedan blir det relativt lättlöpt sista biten in. Km 39-41 kan dessutom bjuda på lite känsla av medvind. Och sedan är man ju faktiskt ”framme”.

NU fick jag gåshud och spattighet i kroppen. Jävlar vad kul det ska bli!


Responses

  1. NICE!!! Och att Spattighet och Spaghetti är jättenära ett anagram som dessutom betyder nästan samma sak…

    Smaka på det sammansatta ordet Spaghettispattighet… Inte illa va?

  2. Nu är det er tur då! Lyckostar som har det framför er. Själv har jag inte mycket löpmässigt att se fram emot. Har dock anmält mig till Sthlm Marathon idag. Men det är ju så låååångt dit!

  3. Spaghettispattighet. Fult ord tycker jag!

  4. Spaghettibög🙂

  5. Nope….det funkar bara inte…suuuurt!

    Jag håller tummarna för dig imorgon!

    Nu får du se till att slå per så det ryker!!

  6. 3:24:48 !!!!!!!!!!!!!!!!!

  7. Å tusan… undrar om han är nöjd eller om han grämer sig för att han missade ”dagisfarse-rekordet” med mindre än minuten.
    Anyway grymt bra kutat!

  8. DP: jag har på fullaste allvar ingen aning om vad du hade för tid.
    Men jag hoppas att du kan ha nytta av att känna flåset😉
    Tack för berömmet, dock. Det ÄR en respektabel tid! Under 3:25 ta mig tusan!

  9. Duckan: Ja – jag gjorde visst det😉
    Jag har en liten bonuspresent till dig från båten – för att i alla fall visa att vi tänkte på dig. Trist att du inte kunde hänga med😦
    Vi får se hur vi lyckas överlämna den?


Kommentera

Kategorier

