Skrivet av: Nix | oktober 23, 2008

laddat och osäkrat

No. No hablo Smith & Wesson. Pero…

Och där tog mina spanskkunskaper i princip slut – och det jag kunde var tack vare Clintan. Inte det sämsta😉

Jag har börjat kolhydratladda – vilket alltid ställer till tokigheter med både huvud, kropp och hals. Och osäkrat så det räcker och blir över är det.

Dels med överfarten till Åland, vet verkar som att alla som har en chans hoppar av båten, redan innan vi ens gått på. De verkar inte uppskatta gungeligunget som utlovas som bonusattraktion.

Dels har nu även L kroknat i feber (riktig feber, inte Nixfeber) och hosta. Hon ligger bredvid mig i soffan och gnyr så där som man kan göra när man har riktigt hög feber. Så att man nästan yrar.
P kroknade i söndags och blev frisk igår. Med lite oflyt så är det väl dags för mig på lördagskvällen…

Men med lite tur så har jag det på gång- men att det inte hinner bryta ut innan söndag. I så fall kan man ju hoppas på en riktig rackarrökare i motvinden😉


Responses

  1. Okej… Vi får väl se vilka som verkligen står där på lördag morgon… Kan bli tunt. Vilka mer än Görel har flaggat för att slippa åka?

  2. Krya på dom små liven. Alvedonsuppositorer vid fyra-rycket på morgonen gör att de är symptomfria vid dagisinlämningen…

    Undrar lite över det där gungeligunget, det är cirka 20M mellan Söderarm och Marhällan, dvs drygt en timme. Det får gungeligunga ordentligt om man skall hinna få någon buzz på den tiden. Resten av resan går ju inomskärs.

    Blanda nu kolisar från rätt bytta, vore synd om det blev tvättmedel…

    Har kommit överens med Masse att hålla tummar. För vädret.

  3. Hoppas du håller dig frisk över helgen, surt annars…

  4. Äsch, lite gung har aldrig skadat någon😉 Jag åkte pyttebåt mellan Kapellskär och Mariehamn i full höststorm för fyra år sedan med mina tre kollektivkompisar. Två blev sjösjuka, jag var inte en av dom😀
    Mest bekymrad för hur farao jag ska göra för att inte blåsa bort på milloppet…

  5. Alltså… 17 m/s på söndag enligt svt.se/vader. Det lär bli lite blåsigt…😉

  6. Ja, det lär ju bli det…
    Känns ju inte hundra. För loppet alltså. Båtresan bryr jag mig mindre om, förutom att vi tappar hela hejarklacken om det flåsar på för eländigt mycket.

  7. Nej… man kan få öroninflammation av blåsigt väder. För det sa alltid mormor.😉

  8. Sicken tur att vi har både mössa och buff då!

    Eller: du har visst inte det😉

  9. S-IKY!😉 Fast då har ju jag iallafall en ursäkt ifall det inte går bra…

  10. Ja, för du har ju inte provsprungit med dem innan!

  11. Nu blir jag ju nervös. På riktigt😉

  12. Härligt!
    Du ska ju springa ett sådant där läskigt millopp. Brrr.

  13. Jag är på god väg att förvandlas till Ahmed, the dead terrorist nu😉


Kommentera

Kategorier

