Skrivet av: Nix | oktober 16, 2008

Rain Man Delivers!

Jag är fortfarande fast i ketchupmammans blogg. Det är, som N´batha skrev, mitt liv i bitter bloggform. Hon är så fruktansvärt rolig att jag fått hysteriska skrattanfall precis hur många gånger som helst. Jag rekommenderar er att läsa hennes nya blogg, hennes gamla blogg och hennes adress i telefonkatalogen. Jag har tidigare positiva minnen av Lyckeby – Karlskrona, men nu är det en liten del av Sverige som jag absolut inte kan låta bli att le brett när jag läser om. Ens om det handlar om dampingis på sportsidorna…

Jag har i alla fall trotsat regnet idag – därav rubriken. För er som gillar långsökta rubriker är detta en högtidsstund! Karl Malone. Basketspelare i Utah Jazz. När han gjorde poäng vrålade publiken ”Mail Man Delivers!”

Rain Man är en film, där Dustin Hoffman fick en Oscar för bästa huvudroll. Välförtjänt efter ett fantastiskt porträtt av en autistisk man. För övrigt det närmaste Tom Cruise kommit en Oscar. Han satt nära Dustin när han satte sig med priset i handen. ”Tom -kan du hålla den här, jag måste gå och bajsa.”

När man springer intervaller blir man lite semiautistisk. Speciellt när det går bra. Speciellt när det är en dryg vecka till marathonstart. Och det regnade som sagt. Jag gillar regn. Jag levererade – semiautistisk. Rain Man Delivers!

Jepp – där gick tre minuter av ert liv som ni aldrig får tillbaka…

10*400 med 60 ståvila på ett regnpiskat Stadion. Första sju på 1:30 vardera. Sedan lekte jag lite med löpsteget.
Åttonde med lite högre knälyft. 1:27.
Nionde med lite mer tryck i steget. 1:26.
Sista med ”hälarna i baken-sparkar”. 1:18!

170 i maxpuls på de första sju. Steg till 177 på den sista – men det är eoner ifrån maxpuls. Och känslan under passet var oerhört kontrollerat. Lite syra på upploppet under den sista, men annars koncentrerade jag mig mest på ett bra löpsteg – och på att inte gå ”all-out”. Eller ens nära…

400 meter på 1:18. Det är 3:15-tempo… Om jag bara 25-faldigar sträckan så har jag en hygglig miltid på g😉
Om jag bara klarar att 105-dubbla sträckan så far jag inte stryk med mer än knappa kvarten av Haile. Heja mig! Dessutom har jag då bara tre minuter ungefär till svenska rekordet…


Responses

  1. Det ser inte ut som att du behöver någon draghjälp direkt!🙂

  2. Klart du fixar att 105-dubbla sträckan! Piece of kaka🙂
    Så snyggt jobbat, jag är jätteimponerad av farten! Jag tror att vår gemensamma vårdnad om 3:13 snart tillfaller dig…
    (Och jag inser hur långt borta de farterna är för mig i nuvarande form. Uhuuuu, jag vill tillbaka till intervallerna!)

  3. Attans så bra den är, Karin ketchupmammans blogg. Karl Malone får ursäkta men den blogginläggsinterna matchen vinner hon plättlätt. Åtminstonde om man har småbarn. Skrattar fortfarande, så det är svårt att skriva….. http://blogg.alltombarn.se/ketchupmamma/

    Tack för tipset

  4. Herregott – du springer med sån energi så du skulle kunna hålla villan varm i vinter!

  5. Oj! Med den utveckling du har så kommer du att vara lika snabb som Haile när du är… (räknar på fingrarna) …97!!!


Kommentera

Kategorier

