Skrivet av: Nix | oktober 15, 2008

ni som undrar varför jag springer

Den här artikeln fick mig att gråta på jobbet.

Speciellt avsnittet Hur ser din vardag ut?
– Går upp. Snubblar över leksaker. Torkar bort smör från teven. Klär på barnen omatchade strumpor. Lämnar på dagis. Jobbar. Hämtar på dagis. Har kapplöpning med barnen i mataffären. Gråter lite i mataffären. Tvättar. Lagar mat. Tittar på när barnen trycker fast maten på undersidan av köksbordet. Vinkar lite åt min man. Plockar upp trasiga bilhjul och avslitna dockhuvuden från golvet. Går och lägger mig. Ligger vaken och funderar över viktiga saker. Såsom blir det någonsin världsfred och varför ligger det en kastrull under min kudde?

 

Jag springer inte. Jag flyr… Om jag inte visste bättre skulle jag säga att det var min fru som var bloggaren. Eller jag själv… Jag kommer att följa hennes blogg miniuöst…


Responses

  1. Hennes blogg verkar ju helt underbar! Trots att jag lämnat det värsta småbarnsstadiet bakom mig finns ju minnesbilderna kvar🙂

  2. Johan:
    Jag vet inte hur jag ska känna. Det blir alltså bättre? Det är bra! Minnena sitter kvar? Det är dåligt. Jag hade hoppas på någon typ av traumaförträngning.

    Minnena måste förresten förträngas, för annars skulle man aldrig skaffa mer än ett barn…

  3. Visst förtränger man! och minnesbilderna blir mer en typ av skadeglädje eller ”tur-att-jag-inte-är-kvar-i-skiten” känsla!

  4. Jag ska aldrig gifta mig och skaffa barn… Eller så är det precis det jag ska göra!🙂

  5. De säger att man måste glömma sitt senaste marathonlopp innan man springer ett nytt. Det gäller nog barn också…

  6. Jag måste nog vara bäst på att både förtränga, fly och glömma för det enda jag kommer ihåg nu när barnen blivit större är hur fantastiska småbarnsåren var….tror inte det är en helt sanningsenlig minnesbild.

    Nu är jag nog mer i det stadiet Mia nämnde på sin blogg ”Som tonårsförälder är det mer… kolla om ”vattnet” i Fantaflaskan verkligen är vatten…”

    Även om småbarnsåren är förbi kommer jag helt klart titta in och läsa ketchupmammans blogg då och då. Lika bäst man fräschar upp minnet, rätt som det är blir man väl farmor/mormor,,jisses, svindlande tanke.

  7. Ja! Och hålla koll på barskåpet…

  8. Men Masse, det är väl inte så många barn som springer Marathon?😉

  9. Fler än du anar, Johan… fler än du anar🙂

  10. Vilken härlig blogg – tack för tipset!

  11. WOW! Mitt liv i bitter bloggform! Tack Nix!

  12. helt fantastiskt!


Kommentera

Kategorier

