Skrivet av: Nix | oktober 6, 2008

betalning åland

För att stärka min position som sämst i sverige på ”cash management”, utsedd av Johan – så kommer nu info om betalning av Ålandsresan.

Jag betalar fakturan idag… Ni betalar mig så fort ni kan (innan resan…) Den som tar över min förkylning bjuder jag på resan, alla andra måste betala😉

Beloppet hittar ni här:

Kontonumret får ni när ni mailar mig (för då vet jag att ni fått infon). niklas”snabela”sviden.se

Jag har inte sprungit sedan i torsdags på grund av en fjantförkylning. Snart tar jag till sanningen om ”halsont ovanför adamsäpplet är ofarligt att springa med”.

Jag skojar förresten till det lite. S och M kommer att vara med på Åland. De sover i eget rum. L och P kommer att åka fram och tillbaka med båten på lördagen – tillsammans med mina föräldrar. Släktmöte i det närmaste alltså😉


Responses

  1. Kul med familjeutflykt!

  2. Niklas, jag är lite tveksam till om det här stärker din position inom cash management! Grundtanken är att inte ligga ute med pengar, utan att ta in pengar i förväg! Casha in en månad i förväg, in med kulorna på eget konto, stretcha betalningsdatum till leverantören så långt det går och sopa in mellanskillnaden. Du gör liksom tvärtom. Ett ohyggligt sympatiskt drag tycker vi betalande, men cash mangement? nej, tyvärr inte. 🙂

  3. Du måste tuffa till dig lite och inte vara så snäll med andra ord! annars kommer jag aldrig att ändra din utnämning!🙂

  4. Johan, då har jag ju lyckats med att stärka min position som sämst i Sverige😉

    Men jag kanske ska bättra mig?
    Ni som ska med nästa år måste in med pengarna senast om tre veckor!

  5. Även ni som INTE ska med nästa år ombedes betala inom tre dagar. Pengarna kommer att betalas ut någon gång. Kanske…

  6. DET, är cash management!🙂

  7. jag säger ju att jag suger… Eller, snarare, ni säger ju att jag suger😉

    Jag tycker att Masses verkar vara mer förskingring?! Men vad vet jag – jag jobbar ju bara åt banken som konsult😉

  8. Faktiskt lite grann med cash management dessutom. Jag börjar förstå att det är jag som ansvarar personligen för bankkrisen. SÅ usel är jag alltså på CM…

  9. Så att vi sätter in pengar till dig är ett krispaket som är mer effektivt än USAs…

  10. Hoppas nu att du fått pengarna… Man kanske ska anmäla sig till loppet också, fast jag är övertygad om att det iallafall inte blir fulltecknat😉

  11. Det blir nog inte fullt. Men man kan å andra sidan inte anmäla sig på plats.

  12. nu är jag bokad för loppet också… efter att ha försökt registrera mig online utan att lyckas typ 4 ggr och så kom det helt plötsligt ett mail om att jag var anmäld. Mycket märkligt detta…


Kommentera

Kategorier

