Skrivet av: Nix | oktober 2, 2008

Stockholm Mean Machines

Vi på Linnéa delar hemmaplan med SMM. På zinken. Men det är inte de maskinerna jag menar. Jag har träffat andra, riktigt läskiga, maskiner. Och då är 120 kg stora killar som springer 100 meter på 11 blankt läskiga i sig, så då fattar ni kanske precis hur läskiga de här är. De här finns på något som kallas jymm, hörde jag någon säga.

Djupt nere i en källare under mitt kontor finns de. Så långt ner att det strax ovanför finns grundvatten. Hissen går inte ens enda ner, utan man behöver ta ytterligare en hiss. Det är lite som att korsa Styx. Jag funderar på att ta med mig en kanariefågel nästa gång, för att se till att jag får indikationer på om syret tar slut (eller vad de nu är till för i gruvorna). Källaren får Kirunagruvan att framstå som ett spikmärke på en golfgreen.

Längst där nere står maskinerna.

Jag tog på mig de bästa skydd jag hade. En tischa med ordet ”finisher” på och ett par lätta röda skor, innan jag gav mig in i kampen som hade passat i valfri Terminatorfilm. Egentligen gick jag kanske mest och sparkade förstrött på ställningarna och desarmerade maskinerna innan jag satte mig i dem (om man drar ur sprinten där det står en massa siffrror blir det nämligen mycket lättare att betvinga dem). Det hela slutade med att jag efter att ha misslyckats med en massa övningar som på pappret ser så enkla ut övergick till normala beteenden. Det vill säga utfallssteg, knäböj, tåhäv och stretch av alltför korta muskler. Utan vikter eller läskiga maskiner. Förvirringen släppte och jag slutade irra omkring i lokalen som en höna utan lokalsinne (ja, lokalsinne har jag i och för sig inget – men i alla fall).

Jag överlevde. Troligen beroende på tischan.


Responses

  1. Been there, done that… Men jag ska tillbaka idag för genomgång av de där konstiga sakerna. Men jag är lite nervös, har vita skor, inte röda…

  2. Run, you fool

    Sällan har citatet från Gandalf, innan han slits ner i underjorden av Balrogen, passat bättre.

    Å andra sidan kom han tillbaka starkare än någonsin innan…


Kommentera

Kategorier

