Skrivet av: Nix | september 28, 2008

11-18-28

Jaha – tillbaka igen. Det börjar bli en vana att åka bussen från Ropsten, tredje dagen i rad nu. Idag var det trippellopp i knattesnubbel. Jag tog – min vana trogen – hand om den långsammaste som fanns att tillgå: P.

L kutade ifrån farmor och gick i mål på någonstans kring 11 minuter. 6:30-tempo är rätt bra jobbat som sexåring… M hängde av mamma och spettade i mål på 18 minuter. P skruttade på – ville att pappa skulle bära två gånger – snubblade sex gånger, men klev till och från på bra. Speciellt i nerförsbackarna. Till slut hittade vi målet på 28 minuter, helt på egen hand för P:s del (ja, min också – även om jag till och från hade uppskattat att bli buren jag med). Syrran gjorde samma sträcka på 46 minuter för två år sedan – så det var rejäl skillnad (låt gå för att hon var två månader yngre, månader som spelar roll när de är mellan 23 och 25 totalt).

Fantastiskt väder, jag lyckades träffa alla – utom DP med familj. Bland andra Tone, Felicitas, farbror Tomas och en gammal kursare som bor på ön. Farbror Tomas var för övrigt med i the magnificent seven: startgruppen helt utan lokalsinne som svängde vänster i starten… Världsklass!

DP såg jag däremot senare – han var inte helt otippat hemma hos sig när vi fikad edär på eftermidddagen😉 Mycket trevligt och mer löparsnack än vad jag tror att den hälft som inte sprang egentligen uppskattade…

Imorgon ska jag INTE ut på ön. Tror jag… Men benen mår bättre än förväntat och träningsschemat ställs nu om mot ytterligare ett ö-lopp. Jag längtar faktiskt redan! Både efter lite tung träning i en dryg vecka – men mest efter ett riktigt hardcore-maraton. Jag menar: vem behöver egentligen publik? Eller chiptider? Eller löparmässa? Eller medvind?


Kommentera

Kategorier

