Skrivet av: Nix | september 17, 2008

Ryktet om min död är starkt överdrivet

Till skillnad från Masse så googlar jag innan jag citerar😉

Rubrikens ursprung är något oklar, dock. Men Mark Twain har i alla fall sagt det. Men kanske inte först…
Men det struntar vi i nu, och återgår till väsentligheterna. Jag är alltså ”tillbaka” – och kan ge en kort recap:

Lördag kväll – seeen fest
Söndag – tiiidig löpmorgon
Söndag, efter löpning – TOTAL koma hela kvällen. Sov i princip från 13 och i sängen från 20…
Måndag – lite administration av ett kommande sponserbjudande för Linnéa
Tisdag – jobbaktivitet
Onsdag – Föräldramöte på dagis, S på jobbaktivitet.

Men nu sover barnen – och jag tar igen lite!

Först LL i helgen. Det var trevligt som sjutton, skönt att kunna jogga banan med 149 i snittpuls – men ändå med hyggligt tempo (runt 5:35-5:40). Ett par-tre pauser i och för sig, men gott ändå. Men lite stört att klockan bara lyckades hitta 21,5 av våra 23 kilometrar. Jag missade i och för sig att starta den vid en vätskepaus, men inte mer än 500 meter.

Sedan har jag fortsatt med mitt idoga jobbcyklande. Riktigt skönt att få röra på benen i sakta mak, det gynnar återhämtningen tror jag!

Sedan körde jag backpass på lunchen idag. Sex iterationer i ”TSM-backen” nere vid Ugglevikskällan. Knappt 300 meter och snitt på 1:08/156. Jämfört med tidigare pass i samma backe så kändes det som att jag tog det lugnare – det är lite för tätt inpå LL för att sopa på med kvalitet fullt ut nu.

Det bästa av alltihop är att jag sprang helt utan att ha ont någonstans! Det är klart att det känns lite i musklerna och kan bita till lite i en benhinna mellan passen – men det är ingenting. INGENTING! Det är till och med så att höger benhinna är värre än vänster…

Den här gången ska jag för övrigt vila ordentligt – och försöka dyka upp med pigga ben på ön. En ö som verkar bjuda på 10-15 grader och sol enligt mina högst osäkra källor… (Läs: Weather Monitor). Fan tro’t.


Responses

  1. Lysande!!! Det citatet skulle jag också pricka in… Även en blind höna, etc…

  2. Om man får tro tant Google, så tycks Mark Twain inte ha sysslat med mycket annat än att strö visdomsord omkring sig. På någon sida har man samlat ihop 489 stycken.

  3. Du missade den skojigaste delen av föräldramötet. S bjöd ut dina tjänster som datakonsult åt H för att fixa mailutskick.

  4. DP: hon uttryckte det LITE annorlunda. Det lät mer som att hon skulle göra det.
    Men jag konfronterade henne och sa att mina spioner hade en annan uppfattning, och då kröp hon till korset😉


Kommentera

Kategorier

