Skrivet av: Nix | september 17, 2008

kvali-tätt

Tätt mellan inläggen i alla fall…

Jag kollade lite jämförande. Jag gjorde intervallerna stegrande idag, vilket ju tyder på att man inte tar ut allt.
1:[14 10 7 7 6 3]. Pulsen som max 176.

Jämför med det passet som jag körde HELT slut på mig (24/6):
1:[9 11 6 6 7 8 9 9 0]. Maxpuls: 182.

Om man tar bort de sista två iterationerna så är de jämförbara. Och då var dagens pass betydligt starkare, med tanke på att det var mycket mer kontrollerat än det tidigare. Det känns riktigt bra!


Responses

  1. Det är en tydlig förbättring. Kolla bara på skillnaden i maxpuls! Wow! Dessutom är det en skön känsla att ha ”kontroll” över iterationerna och kunna öka🙂
    Hur känns det inför LL? Inga krämpor som gör sig påminda?

  2. Det är alldeles normalt att maxpulsen går ner när man blir äldre…

  3. Masse – ja, det vet ju du betydligt mer om än mig😉

    Tack Karin!
    Inga krämpor – 5 kg lättare än maran och frisk…
    LL blir troligen en katastrof!

  4. Men du ska ju börja baissa nu…

  5. Det ska börjas i tid.

  6. Nåja, ett rykte om halsont gör att baissningen har startat…😉

  7. Har legat däckad i förkylning sedan i tisdags så jag kan inte använda mig av det baisse-argumentet…kommer vara frisk som en nötkärna till nästa lördag😦

  8. Klart du kan använda det argumentet, Johan! Du HAR varit förkyld, alltså…😉

  9. Just det….tänkte inte så långt! Härligt!🙂

  10. Åf-n, även du Johan. Jag gick ikull som en klubbad oxe i söndags kväll. Har äntligen återvänt till de löpandes skara.

  11. ”Gick i kull som en klubbad oxe i söndags” men springer på fredan. ”Däckad sedan i tisdags” men är frisk som en nötkärna nästa lördag.

    Lyckostar! Det kallar jag gamla hederliga ungdomsförkylningar, sådana som jag inte haft på tre och ett halvt år. Gissningsvis är det samma virus som numera ger långvariga, obestämda symptom och konsekvent gör mig löpoduglig under viktigare långlopp. Under årets Stockholm Marathon behövdes det dock inga virus eftersom jag ändå hade ont i hälen.

  12. Jumper: vi vet inte hur bra vi har det!

  13. Jag tror att jag missat något… Ska man ha varit sjuk? Nu känns det som om det är för sent… Attans också…

  14. 🙂


Kommentera

Kategorier

