Skrivet av: Nix | september 2, 2008

släpp!

Det är för retligt det här. Benen mår prima, vilket söndagens kanontrevliga runda med Masse visade. En mil i långpasstempo var precis vad de behövde. Jag ylade redan under tiden, och konstaterade med halvannan kilometer kvar att det skulle bli skönt att avsluta en runda utan smärta. Och så blev det!

Men förkylningseländet vill inte riktigt släppa. Jag har någon sorts diffust halskli som irriterar. Till det är kroppen rätt trött. Jag orkar liksom inte riktigt. Bara att gå uppför trappen suger musten ur mig, ja – ni vet ju hur det är. Tanken var att springa lite kortintervaller idag för att få upp farten i benen, men det kommer inte bli något av med det.

Egentligen inget stort problem långsiktigt, men det hade varit roligare att få ladda för lördagen som jag själv vill – och inte störas av envisa baciller. Springer gör jag. Resultat? Står skrivet i stjärnorna just nu…

Det minnesgode läsaren konstaterar att det är i det närmaste en karbonkopia av fjolåret. Följande kan läsas på en tidigare adress:

  • det drar ihop sig till start
    lördag, september 01 2007 12:39:17
  • testade lite
    torsdag, augusti 30 2007 13:48:09
  • planen
    onsdag, augusti 29 2007 23:16:21
  • bokat och klart
    onsdag, augusti 29 2007 22:44:19
  • mer statistik
    onsdag, augusti 29 2007 09:51:19
  • miniklubben
    måndag, augusti 27 2007 19:48:08
  • skadad, risig men utrustningen jobbar
    söndag, augusti 26 2007 20:52:59
  • det närmar sig lopp (om att jag blir sjuk innan)
    fredag, augusti 24 2007 21:59:23

  • Responses

    1. Error 404. File not found.

      Men jag förstår andemeningen i inlägget och känner igen mig från den tiden jag sprang långlopp.

    2. Ha ha ha, ”från den tiden jag sprang långlopp”. Om Nix är Überbaissare”, vad är då jumper?


    Kommentera

    Kategorier

