Skrivet av: Nix | augusti 26, 2008

coach Nix

Jaha – en ny karriär har inletts. Jag kan numera titulera mig fotbollstränare. Jag bidrar med stentuff konditionsdrillning och avancerade teknikövningar i topplaget Essinge IK – F01/02. Jag hamnade i ett läge där det inte gick att säga nej med äran i behåll. Jag hade nog i och för sig sagt ja i alla fall…

Nåväl – första träningen idag. 28 barn, och med min röst, och med ont i benet var det ju upplagt för succé. Tur att vi är sju stycken… Men jag petade i mig lite voltaren innan jag knallade upp, och det blev i alla fall något bättre. Vi struttade runt lite som uppvärmning – och redan det gjorde ont… Jag provade att göra lite korssteg och knälyft, men gav upp rätt snabbt med det. Resten av träningen bestod, för min del, av passningsträning och sedan nedvarvning/stretch. Och här någonstans uppstod något intressant. Benet liksom trillade på plats igen – smärtan försvann?! Det kan vara Voltarenen – men det känns inte riktigt så. Det var kanske precis det ”passet” som behövdes?

Vi får se vad morgondagen bjuder – men det vore riktigt skönt att vakna smärtfri. Nu kommer jag troligen inte hinna springa imorgon, men det är nog kanske lika bra det? Eller också hinner jag det! Kom just på att jag måste hålla mig kontaktbar och vara kvar på ön under inskolningen. Hmmm. Två timmar att slå ihjäl. Jag undrar just vad jag ska göra då😉

Men bara om jag är hel. Bara då! (Eller om Voltaren hjälper…) Schhh


Responses

  1. Det kanske var de enklare plyometriska övningarna som gjorde susen? Eller så får du testa att ta med en fotboll på nästa distanspass..😉

    Kör hårt!

  2. Ja, vem vet?
    Med mitt bollsinne så blir det en intressant syn…

  3. Inte för att jag vill uppmuntra vansinnigheter… Men jag hade snoront i knät. Sprang ändå, stretchade, och poff! Pomperipossa trollade bort smärtan. Som du skriver: nåt trillade på plats.

    Detta innebär inte att jag förordar att du ska springa i morgon. Var en klok pojke!

  4. all rest and no run makes nix a dull boy all rest and no run makes nix a dull boy all rest and no run makes nix a dull boy all rest and no run makes nix a dull boy all rest and no run makes nix a dull boy all rest and no run makes nix a dull boy all rest and no run makes nix a dull boy all rest and no run makes nix a dull boy all rest and no run makes nix a dull boy all rest and no run makes nix a dull boy all rest and no run makes nix a dull boy all rest and no run makes nix a dull boy all rest and no run makes nix a dull boy all rest and no run makes nix a dull boy all rest and no run makes nix a dull boy all rest and no run makes nix a dull boy

  5. Okej.. skriv nu ett likadant inlägg men utan att använda copy/paste.

  6. Ja, det var onekligen mer effektfullt i the Shining… Innan copy/paste. Men i alla fall…

    HERE COMES NIKLAS!

  7. Bureborn: Det var väl det jag visste förresten. Man kan VISST träna bort smärtan. Ha! Jag har lyckats med det också. En gång. Och misslyckats 147…

  8. *lättad*
    Grabben är fortfarande klok. Smått galen, men klok.

  9. ”Två timmar att slå ihjäl. Jag undrar just vad jag ska göra då”
    Just det, det är då jag ska gå till Konsum och köpa lämplig förtäring till ett 2-årskalas och så kanske jag ska försöka mig på att slå in några paket också…
    Det är nog bäst jag gör just det istället för att springa, för att bevisa för min fru att jag faktiskt inte kommer förvandlas till jack nikolson i the shining.

    (antingen har nix skrivit detta i sömnen eller så har någon hackat hans dator…spoooky)

  10. Jag TROR att det är bäst att jag loggar ut i fortsättningen – alternativt går och lägger mig sist i familjen fortsättningsvis…

    Det blir nog inget spring idag – jag är inte helt frisk ännu. Ovanstående kommentar fäster jag ingen notis vid. Det man skriver i sömnen räknas som att man yrar…

  11. Nu har du varit klok igen🙂 Och ja, det man skriver i sömnen räknas till hallucinationer. Typ😉

  12. Du kan ju göra som min sons tränare och börjar spela matcher MED laget. Nix i F01/02… skulle se fantastiskt skoj ut!

    Själv funderar jag på att ta crawl-lektioner. Kul att komma ut i simhallen tillsammans med 8-åringar, och så jag då😀 Moahahahaha

  13. Håller tummarna för ditt snara tillfrisknande, på TSM-fronten ägnades gårdagen åt 70s-intervaller i överljudsfart ute i Stora Skuggan. Hästarna stod bara och stirrade. Vi hann till och med avsluta innan det började regna, men eftersom jag numera tar mig fram per cykel så var glädjen rätt kort…

    Summan av kardemumman är att jag känner mig rätt frisk i benet! Äntligen!

  14. När det gäller den spöklika sömngångarkommentaren, undrar jag om vi inte har att göra med samma fenomen som drabbat en del andra i löparbloggosfären. Låt oss tills vidare kalla den nya figuren för ”Nildo”. Könet ännu oklart.

  15. Angående sjukdomsläget här kan meddelas att vår B2 insjuknade inatt. Visserligen på bättringsvägen redan imorse men ändå lite osäkert om vi kan ta henne till dagis och till ert kalas imorgon för det bör ju vara lite säkerhetsmarginal.

  16. Ja, de är lite småkitsliga på dagis just nu… En feberfri dag är ett minimikrav.

  17. (Grattis P)


Kommentera

Kategorier

