Skrivet av: Nix | augusti 25, 2008

sjuk uppladdning

Det brukar ju funka när jag är sjuk som uppladdning, och jag har en teori.

Förmodligen överskattar jag gravt mitt behov av återhämtning. Jag tror att jag kan springa mycket mer än jag kan, och således blir jag skadad och övertränad.

De gånger jag blir sjuk så kan jag inte träna, och kroppen får återhämta sig – och då kommer helt plötsligt bra resultat. Det verkar vara möjligt i alla fall.

Numera är jag i alla fall rejält genomförkyld, vilket jag delar med stora delar av familjen. Foten är bättre – och smärtan har den lustiga egenheten att flytta runt. Numera gör det mer ont i vristen än under fotknölen. Jag ser det som ett gott tecken – oklart varför.

Det optimala nu vore om jag kunde bli frisk från det här under veckan, för att sedan hinna med ett par lätta pass och ett fartpass (typ 8*200 m) för att få upp tempot lite. Formen oroar jag mig inte för – den försvinner inte på ett par veckor. Men för en gång skull ska jag vara smart och bli frisk innan jag springer – istället för motsatsen.

Jag måste också särskilt tacka NiklasN (eller Ninni som jag döpt honom till) för att han står bakom mig i mitt tablettmissbruk😉 Jag har för övrigt inte käkat mer än tre tabletter någon dag – och bara fyra dagar i följd. De senaste dagarna har jag struntat i det helt – för att tydligare känna förändringen. Så det så!


Responses

  1. Jaha det såklart att nästan hela familjen snorar;) Lär väl få se samma fenomen här efter en vecka på div. förskolor:( Tror att marathonmia är nåt på spåren vad gäller halvmaran och diskriminering av småbarnsföräldrar hrmpf! Tur att du ser positivt på det hela med återhämtningen, då gör du ett kanonlopp den 6:e eller hur?😉

  2. Jepp. Låt oss stämma dem!

    Ja – i nytryckt Linnéatröja!

  3. Upptäckte själv ngt liknande i höstas. Blev sjuk och grämde mig till max över att formen skulle flyga sin kos. Men si det gjorde den inte. Efter den sjukliga vilan på en vecka sprang jag bättre än någonsin.
    Av detta lärde jag mig – ingenting. Kontenta: du är smartare än jag!

  4. Petitess iofs men menar du inte att du underskattar ditt behov av återhämtning? Eller alternativt överskattar din förmåga till återhämtning?

    Hur som helst inte ”Förmodligen överskattar jag gravt mitt behov av återhämtning.”

  5. Hehe – det går lite snabbt ibland…
    Tack Pelle, självklart menar jag att jag underskattar mitt behov😉 Eller överskattar min förmåga. Men jag låter det stå kvar som en skammens rodnad.


Kommentera

Kategorier

