Skrivet av: Nix | augusti 24, 2008

mången glädes…

…när han får sädes. En till nubbevisa till jumper😉

Men i detta fallet är det kanske snarare för att för en gångs skull har jag vett att hålla klaffen. Halsondat som jag anat ett par dagar har nu gått över till total heshet och jag kanske borde lenat min hals med renat, och inte med capirinhas igår?!

Men nu är det inte OP som river – utan någon annan bacill.

I övrigt känner jag mig okej – även om benet fortfarande inte är bra. Blev lite stressad över att det bara är en vecka kvar i lördags, då jag plötsligt insåg att det är två veckor kvar. Och på den tiden bör det hinnas med att både bli hel och till och med springa en sväng. Fan tro’t.

Prata kan jag i alla fall inte. Inte springa heller. Och OS är slut… Vad ska jag göra nu?


Responses

  1. Men skriva kan du:D Tordes titta på din ”löpkostnadlista” och jag blev inte förvånad…även om jag inte är uppe i de kostnaderna än så lär jag väl snart vara där;) Krya på halsen nu!

  2. Två veckor är ju en hel (nåja halv) evighet. Klart du är kurant till dess!!
    Och om jag inte ”sagt” det tidigare: jag tycker riktigt, riktigt synd om dig. Skadetjafs är en pissigt elände.
    Men du, misstänker du fraktur på allvar så måste du helt enkelt bita i sura äppelen = boka läkartid.

  3. Gör inget dumt nu. Särskilt ingenting som jag skulle ha gjort… VILA! Och kom tillbaka hel, pigg och skadefri🙂

  4. Ha ha ha, nu blev jumper generad.

  5. Jag tror inte det spelart så stor roll för formen om du inte kan springa allt du tänkt dig före halvmaran. Alternativträning och vila kan mycket väl vara det din kropp behöver och göra dig extra taggad den 6/9. Om du missköter dig nu står ju mer på spel eftersom LL 30 inte är så långt borta, liksom Åland. HÅLL DIG I SKINNET!! :-\

    (så var det sagt)

  6. Johan – ordern är uppfattad och ska verkställas…

    Jag har faktiskt tagit det beslutet själv. För en gångs skull ska jag vänta till dess att jag är både frisk och hel innan jag springer. Formen oroar jag mig inte så farligt för. Visst vore det bättre att springa än att vila, men det bygger på att man springer skadefritt. Det vore också bättre att vara kenyan och 23 år.
    Beslutet måste ju fattas utifrån alla de parametrar som ingår – oavsett vad som vore bäst med mer gynsamma förutsättningar.

    Om jag vill göra bästa möjliga tid på halvmaran så är det bättre att vila och vara hel, än att träna och vara halvskadad.

    Bäst vore som sagt träna och vara hel, men den kombinationen finns ju inte!

    Ergo: jag vilar!

  7. Arrangörerna och de ansvariga för halvmaran kan inte ha barn. Det sammafaller alldeles för tätt med skol- och dagisstart! Alla baciller är i omlopp och alla föräldrar blir förkylda.

    Kanske halvmaran egentligen bara är till för barnlösa?

  8. Du är något på spåren Mia! Det kanske är förklaringen till det relativt beskedliga deltagarantalet i loppet. Och när jag tänker efter är de flesta startande mellan 18-25 eller 45-80 år! Detta är inget annat än dold diskriminering!

  9. Nix. Du är klok som en bok. (valfri titel…)


Kommentera

Kategorier

