Skrivet av: Nix | augusti 19, 2008

supersnabba intervaller

Ha – jag slog er idag!

Körde mina 10 intervaller supersnabbt idag. 90 sekunder med kadens på över 125 och 6-800 meter. Tempo på under 2:00. Synd bara att det var en cykel inblandad…

Lite corny att köra dem på cykel, men det var bättre än ingen träning i alla fall. Jag kommer nog att ta nästa intervallpass i backe, stående på pedalerna. Jag testade det på hemvägen – och det tog betydligt bättre än att försöka köra dem på platten. Fick upp pulsen i 169 och fick i alla fall en smula mjölksyra. Grundproblemet är att min teknik troligen suger…

Hoppas att ni andra hade ett bra TSM-pass. [mummel] För den som är intresserad av en gammal fot så kan jag meddela att det börjar bli hopp om livet. Mindre ont för varje dag i alla fall. Jag fortsätter med voltaren, balansbräda och alternativträning tills det är helt bra. Helt osannolikt med tanke på tidigare idiotier, men när fan blir gammal så blir han cyklist.

Och ett internmeddelande till DP i form av två bilder:


Responses

  1. Blev lite skraj där ett tag… ”2 min-tempo! Host host!”

    Två cykeltips:

    1) Lätt växel och trampa som en dåre
    2) Tung växel, lätt motlut och försöka trampa sig uppåt sittandes och med stilla överkropp (inte gunga från sida till sida) för att jobba med låren.

    Kör hårt!

  2. Nu vill vi se din pulskurva också i promenaden uppför backen med grabben på axlarna. Och kadens.
    Finns det inte fler grejer man kan mäta med dina manicker?
    Tryckfördelning framfot resp häl, t.ex.

  3. Tryckfördelnngsmanicken VILL jag ha!

    Men jag hade dessvärre inte pulsband och kadensmätare på mig😉

  4. Tack Berglund
    Testade 1 idag.
    Ska prova på 2 också.

  5. Lite utveckling kanske.. kostar ungefär som en kolfiberhoj. Vad väljer du?

  6. tryckgrejen, lätt!

  7. Rehabilitera foten och kom tillbaka i löpspåren snarast! Eller… det kanske bor en smygtriatlet i dig…?😉 Vad du än gör, cykla inte omkull iallafall. Det gör ont, har jag hört…

  8. Frestas inte att börja springa för tidigt nu bara! strunta i halvmaran om så krävs. Om /när du börjar rapportera från simhallar också vet jag att jag får konkurrens i Kalmar.

  9. Den dagen Garmin gör klockor som fungerar i vatten, då kommer Niklas att satsa på triathlon🙂

  10. För Berglunds andra tips rekommenderas SPD-pedaler – lättare med rundtrampet då samt att man slipper tramset med att slappna av i lyftbenet… Att farten blir skyhögt mycket högre får man stå ut med.
    Du har väl bra uppförsbackar på den lilla kobben i Grodhavet?
    Men se upp i trafiken, blev påkörd bakifrån av en medcyklist i morse – ”oj, stannade du…”

  11. Hmmm
    Jag har redan SPD-pedaler. Det styrker min tes att jag är usel på att cykla – det märks alltså inte i mina tider😉

    Garmin i vatten – jepp! Johan, det kan blis å. Någon gång.


Kommentera

Kategorier

