Skrivet av: Nix | augusti 14, 2008

TSM-kollaps

Jaha – en kort sammanfattning av TSM-passet:

– röda skor, det märks att det tar i benen
– bra korta backintervaller: cirkus 140 meter på 33-36 sekunder. Tio iterationer. Men jag kroknade totalt.
– kort, långsam nerjogg och promenad tillbaka
– Trevlig promenad och middag med Masse och Johan.

Jag kanske är sjuk – har i alla fall diffust halsont. Men å andra sidan har det inte blivit värre av träningen. Jag tror snarare på mycket stress i kroppen. Dels mycket träning, dels rätt mycket psykiskt jobb med mina älskade barn just nu.

Jag har definierat om skadorna. Benhinnan är inte särskilt mycket kvar av problemledes. Det som jag trodde var yttre ledbandet är nog kanske snarare muskelfästet i inre vadmuskeln – eftersom smärtan går ner under fotknölen och ut mot lilltån. Men stretch och styrka löser det kvickt!


Responses

  1. Jag tror tyvärr att det var just färgen på skorna som ställde till det… Hade de varit Gul-Svarta så hade det gått mycket bättre…

  2. Det har du nog fullständigt rätt i!
    Men det är det värt för att springa in dem. Akta dig vilken bra träning det är för benen att springa ”barfota”!

  3. Det är möjligt att det är bra träning, men jag håller nog fast vid mitt koncept att träna med tunga, dämpande skor och sen boosta självförtroendet med lättviktare bara på tävling (eller tusingar kanske). Jag har varit såpass skadefri över de senaste tre åren at jag inte gärna utmanar ödet. Även om dina lättviktsskor är assnygga, coola och väger noll!

  4. Fasen att jag missade dina snygga skor! Röda och allt… Ta det lugnt bara så du inte skadar dig!

  5. Johan – jag har varit skadedrabbad de senaste två… Något måste ju ändras – och sulorna gjorde ju inget speciellt bra jobb. (Eller, jag körde dem fel kanske är mer sant).

    Karin. Vadå skadar mig? Skadar mig MER menar du. Går det😉

  6. Sant. Jag ger mig. Jag till och med erkänner att jag tittade på ett par lättviktare när jag hämtade ut starttröjan till Midnattsloppet på Stadium. Röda…
    Your onion, I rest my case.

  7. Allting går, bara man är tillräckligt envis… Men låt bli mer skador, det är bara dumt😉 Däremot får du se till att springa i dina superdojjor fler gånger så jag får möjlighet att sukta lite efter ett par riktiga lättviktare…😀

  8. Tror du gör helt rätt som testar neutrala skor ett tag och ser vad som händer, speciellt efter jag hört om flera som fått mindre besvär med benhinnorna efter att de slutat med inlägg och pronationsskor. Var lite uppmärksam på hur det känns i vaderna och hälsenorna dock, de kan ta lite stryk i början av ”racing flats” innan de vänjt sig vid den nya belastningen. Hälen är ju lägre i de röda skorna så det blir ju automatiskt lite mer belastning på baksidan av underbenen.

  9. Det är värt att ha lite ont om skorna är röda och superfina som dina! Du är cool!

  10. Psykterror från barnen kan knäcka den bäste;) Hoppas du slipper bacillerna bara!


Kommentera

Kategorier

