Skrivet av: Nix | augusti 14, 2008

Ålandsresan -ny info

Hallihopp

Jag och Masse planerade lite igår och kom fram till följande:

Vi bokar 20 platser. 8 dubbelrum och 4 enkelrum.
Dessutom bokar vi två hytter på överresan och tre på tillbakaresan. Vi ”delar” på dem vad gäller att lägga in väskor – men båda saknade någonstans att ligga på vägen hem…
Jag räknade fel på maten – det är 200 kr per resa, och det var det nog väg. Speciellt om man är bättre på att dricka gratisvin än vi…
Vi bokar bastun och får väl göra ett körschema för att alla som vill ska få plats (det är åtta platser i bastun).

Och kostnaden:

Resan kostar hutlösa 25 kronor tur och retur.
Hytterna kostar 425 kr.
Rummen kostar 690 kr per natt. Dela på två för att få personpriset i dubbelrum.
Bastun kostar 368 kr. (Dela på antalet deltagare).

Vad gäller rum och rumsfördelning respektive bäddar i hytterna så får ni helt enkelt snabba på att bestämma sig. First come – first serve. Bestäm gärna en rumskompis om ni har möjlighet – annars blandar jag!

Det kommer alltså att kosta ungefär 25+350+345+30 dvs 750 kronor för resan, mat på båten och boende. Tillkommer gör enventuell hytt, startavgift (får ni fixa själva) och middag på kvällen i Mariehamn (pastaparty?!)

http://www.vikingline.fi/parkalandiahotel/hotel.htm hittar ni hotellet på.

EDIT: Nu har jag fått en faktura på nätta 18 tkr. Se till att anmäla er nu😉
Här är de slutgiltiga priserna (Bastun är beräknad på att vi är tio som åker).

dubbelrum 345
enkelrum 690
resa (ink bastu) 65
mat 360
hytter dit B 80
Hytter hem A 110

Responses

  1. Jag paxar ett dubbelrum för mig och min Görel-älskling… Men det visste du ju redan…

  2. Jepp – men hur är det med hytt?

  3. Jag har ingen speciell åsikt om någonting vad gäller rum. Jag kan lika gärna ta ett singelrum som att dela med någon. Ev. varning för snarkningar vid övertrötthet!!🙂 ..men det är väl ingen risk efter ett marathon!

  4. Före ett marathon ska det väl vara!

  5. Hur dags är vi tillbaka i Stockholm? Måste bara veta eftersom jag upptäckte att jag flyger till staterna på måndagsmorgonen…
    Nåja, räkna med mig🙂 Delar rum med valfri person. Hytt behöver jag nog inte eftersom jag inte kutat ett marathon (jag kommer att ha rå-ångest för att ha mitt marathon kvar istället…)

  6. Vi åker 07:45 och är tillbaka igen 18:55.

  7. Karin, du kommer tvärtom ha ett alldeles utmärkt självförtroende efter en 10k i raketfart! 😉

    Nix, tror inte jag behöver ngn hytt heller? Förmodligen kommer jag sitta i baren hela resan hem för att dränka sorgerna över mitt 3:e lopp på 4:0x någonting… Nu ska jag under 4:00:00

  8. Tack, Niklas! Då är det inga problem alls för mig att haka på🙂
    Johan, du ska inte dränka några sorger utan fira första loppet sub 4. Det bestämmer jag här och nu😉

  9. Jag tar gärna en hyttsäng på vägen hem… Jag och Görel-älsklingen delar på den…🙂

    På ditvägen behövs ingen…

  10. Åker ni 7:45 på lördagmorgonen eller på fredagen?

  11. Lördag…

  12. Jag ligger då efter i tävlingsplaneringen, men har nu iaf anmält mej till Lidingö. Får väl se om man känner för att löptävla nåt mer efter LL.
    Jag reckar Solviksbadets motionsspår i Bromma. 1,8km grymkuperat. Perfekt för långintervaller. 3km från St Essingen längs vattnet. Socioekonomiskt likställt med Lidingö, så man kommer i rätt stämning.

  13. Solviksbadets motionsspår, det var ett bra tips. Joggavstånd för mig också. Det måste testas!

    Nix, jag bokar ett dubbelrum för mig och frugan. Barnen (3 och 1.5 år) följer också med. Vi behöver hytter på dit- och hemresan. Är med på bastu och allt annat som verkar kul🙂

  14. medeldist – kul!

    Solviksbadet är grymt – sprang där några gånger förra året. Det är läge att damma av det i år igen. Fin resa dit också längs vattnet.

  15. Jag kan som sagt fortfarande inte lämna mer än intresseanmälan, måste kolla ordentligt när jag kommer hem sedan. Det blir tyvärr inte förrän nästa vecka. Men sova i rum/hytt/säng vill jag säkert så mycket som möjligt i så fall🙂

  16. Fredrika: det räcker för mig! Jag skriver in dig – så får du backa om det inte funkar. Sex veckor innan måste vi avboka de platser som vi inte ska ha.

    Det blir herr- och dambastu på båten förresten. Åtta platser i varje. Eller mix i båda – det kan vi ju göra som vi vill. Badet är i alla fall gemensamt.

  17. Fredrika – är du en eller två? Eller flera?


Kommentera

Kategorier

