Skrivet av: Nix | augusti 12, 2008

Säsongsavslutning

Ja, när nu säsongen startar och slutar – det kan ju diskuteras. Jag verkar ha min rehabperiod sommartid, eftersom det rent socialt är svårare att hitta träningstillfällen då. Ironiskt…
Men det är i alla fall innan vi startar träningen inför SM09 – så på det sättet är det väl en avslutning. Eller en upptakt…

Vad dillar han om nu? Jo, en resa till Åland. 26 oktober. Och av en slump går det ett maraton, ett halvmaraton och till och med ett millopp där den helgen. Vilken tur! Till och med stavgång erbjuds.

Jag och Masse åkte förra året och jag har nu mailat tjejen på Viking som vi hade kontakt med då – hon var väldigt bra att arrangera. Trots att vi bara var två så la hon ner jättemycket kraft på att få det bra. I år hoppas jag att vi blir fler…

Jag kommer att återkomma med en kostnad – men förra året kostade det ungefär:
Resa och boende: 400 kr
Mat på båten: 400 kr Edit: räknade fel…
Bastu på båten: 400 kr (totalt för åtta pers)
Startavgift: 300 kr

Vilka är intresserade av att hänga med – oavsett om ni springer eller ej? Respektive och barn är naturligtvis också välkomna. Släng in en kommentar så har jag lite mer att komma med när hon återkommer till mig från Viking.


Responses

  1. JAG! Räknar med att kuta milloppet och sedan stolt heja in er andra🙂 Måste bara kolla att jag har semesterdagar så det räcker till, jag startar med Åland och drar sedan vidare västerut tänkte jag…

  2. Vad ska du med semester till? Åka dit lördag – hem söndag?!

  3. Räkna med mig! Lämnar familjen hemma… de hejar ju ändå aldrig på mig när jag springer!

  4. 10k låter som nåt jag skulle kunna tänka mig. Återkommer när jag talat med min bättre hälft.

  5. Inte otänkbart. Men hinner jag komma i mål innan båten går hem igen?😉

  6. Jag citerar: ”Fyra fucking fyrtioett och nolltvå”

    Du hinner i mål😉

  7. Det hade ju varit kanonskoj, speciellt om vi blir många men jag lutar lite åt Växjö fortfarande. Jag avvaktar lite och se hur mycket folk som anmäler sig till er så ska jag bestämma mig =)

  8. Folk föder barn på kvällar och helger också… (mycket märkligt, inför barnafödande på kontorstid snarast!) alltså måste jag ta semester, även om det är en helg när ”alla andra” är lediga😉

  9. Karin: När jag ville klämma fram Elin före kontorstid så bad de mig ringa tillbaka efter klockan 8… du kan ju sätta på en telefonsvarare.

  10. Jag har faktiskt funderat på ett marathon och spanat in Åland, men om jag har tur (eller otur, hur man nu ser på det) får jag kanske åka på en resa till Istanbul istället samma helg. Vi får se hur det går…


Kommentera

Kategorier

