Skrivet av: Nix | juli 28, 2008

splitter nya…röda…

Äh – vi skippar det där långpasset i förra inlägget med en gång. Och vi gör det med besked och 171 grams ren, röd kärlek. Det är inte utan att jag måste ändra lite i Björn Rosenströms gamla slagdänga.

Jag öppnar påsen som är den snyggaste i världen, ja det är den
Men jag plockar upp nånting som är ännu snyggare,
Alla tappar andan och jag älskar det jag ser,
Ett par splitter nya röda glänsande sockiplast, (tack mamma!)

Jag kan springa framåt (framåt)
Jag kan springa bakåt (bakåt)
Jag kan hoppa höjdhopp (höjdhopp) i mina röda sockiplast (sockiplast, sockiplast)
Jag kan ta mig över bockar (bockar) i mina plastiga sockar (sockar)
Jag kan skjuta hårt och vasst i mina röda sockiplast

Här är de: det står full-forefoot på dem😉

Och nej – jag ska naturligtvis inte springa i så lätta skor. Egentligen. Men jag vill ha EN sak gemensamt med den här killen: (Kolla skorna, kolla likheten med de röda…) Men jag skippar nog maran i dem😉


Responses

  1. Tycker nog att Hailes skor liknar mera mina Adistar Comp. Vad väger dina?

  2. Jumper: 171g

    Vad är det för fel på en varm framfotsmara med benhinnekänningar?😉

    Kör hårt!

  3. Det kanske kan vara så att comp:en blivit pro???

  4. Adistar Comp(etition) 4 väger 240 g i storlek 46. Rena marschkängorna i sammanhanget alltså. Aldrig får man vara riktigt nöjd!

  5. Tycker nog tvärtom att du ska prova att springa i dem ett par rundor och se hur benhinnorna reagerar. Att testa skadar väl inte?

  6. Läckra!! Snabba. Fria från bortförklaringar. Om jag jämför med mina ”lättviktare” DS Trainer 240g innebär det att du, om jag räknat rätt, lyfter ca13 kg mindre per km med en kadens på 180, eller ca 540 kg på ett Marathon… vad gör det i km-tid tro?

  7. De ser faktiskt mer ut som ett par vardagsskor än ett par löparskor. Ser väldigt tunna och fina ut annars.

  8. En riktig kutarnörd köper såklart alltid två par av samma. Ett par att träna i och ett par att glida med!

    Jag har f.ö. klurat lite vidare på hur förbättra min löpteknik och tror nog jag måste lyfta mer på fötterna/hälarna för att bli snabbare. Kortare pendel i framdraget av det bakre benet -> snabbare framdrag.
    Kalas med lätta skor då.

  9. Dagispappan: intressant du spekulerar i hur du ska förbättra din teknik, på bilderna från StM så har du ett riktigt vackert steg =) Men visst, det går alltid att jobba på förbättra.

  10. Åh, så snygga skor🙂 Vill ha!
    Funderar för övrigt också på att köpa ett par riktiga lättviktare till tävling. DS Racern lockar starkt, men det får bli i november i såfall… Först ska det investeras i sommarfärgen av DS Trainern, röda såklart🙂

  11. Åh, så snygga skor Vill ha!
    Funderar för övrigt också på att köpa ett par riktiga lättviktare till tävling. DS Racern lockar starkt, men det får bli i november i såfall… Först ska det investeras i sommarfärgen av DS Trainern, röda såklart

  12. Jag sitter och spanar på skor att köpa från USA, Asics Hyperspeed II eller New Balance RC152 ser det ut att bli. Hyperspeed är riktigt billiga från Runningwarehouse, 450kr med frakt!

  13. D: Du är medveten om att sulan på hyperspeed 2 är ihålig så den tar in vatten va?
    (jag har visserligen tränat med dom när det varit blött och inte direkt lidit av det, men det är ju en smaksak)
    På runners sa dom att de avböjde att ta in den i sortimentet just av den anledningen.
    Tack för kommentaren om löpsteget.

  14. Men är jag dum eller?! Vad heter modellen???

  15. Fredrika: http://www.runnersstore.se/Main/Article.asp?ArticleId=3314&articlename=Adidas+Adizero+Pro

  16. Grattis på f dagen young gun!

  17. Grattis på födelsedagen i efterskott! Härliga ungdom🙂

  18. Fina racingskor. Jag har ju också ett par röda faror😛


Kommentera

Kategorier

