Skrivet av: Nix | juli 28, 2008

jumpin’ jack flash

ran out of gas, gas, gas.

Igår trodde jag var en dag för långpass. Ha. Ha. Ha. Jag tog så slut att det var närmast parodiskt. En trolig cocktail av:
* slitna muskler efter pass-på-pass med löpning, cykel och nya styrkeövningar fyra dagar i rad
* 30 grader varmt
* åsktryckande värme
* kolhydratfattig kost (biff och sallad till lunch… Fiffigt!)
* vätskebrist (det är svårt att dricka ordentligt)

Jag sprang första sex i hyggligt tempo (5:15 med 72% i puls) men sedan var det slut. Var tvungen att stanna och gå fem gånger under sista milen – och för att accentuera eländet så låste sig klockan efter knappa milen. Men det blev i alla fall 16 km i knappt sextempo. Inte ett av de pass jag tyckt mest om…


Responses

  1. Oj så även du har nu fått uppleva en hängning av klockan, jag hoppades på att det bara var mitt exemplar. Håll inne båda knapparna samtidigt så resetas den och du kan oftast trycka igång den direkt igen.

  2. Tycker du var stark som, med slitna muskler, överhuvudtaget orkade springa 16km i 30 graders åsktryckande värme, på
    kolhydratfattig kost & med vätskebrist.


Kommentera

Kategorier

