Skrivet av: Nix | juli 26, 2008

Vem hoppar och hojar?

Och jazzar och stojar?

Det verkar vara jag! Benhinnan är så pass bra idag att jag, bokstavligen, hoppar. Av gläjde. Och för att jag kan… Inte helt bra – men med tanke på hur det var för ett par dagar sedan så är det helt otroligt bra!

Jazzar runt och stojar gör jag med. Dagen har bland annat innehållit pannkakslunch på pippivis – med kastvändningar och dito -serveringar. Dessutom har jag närt en kapitalist vid min barm och har således först bakat fyra limpor – som jag sedan fått köpa två av och betala 20 spänn styck för… Barnen och en av storsysslingarna fick nys på att hustrun gjorde liknande manövrar för tjugotalet år sedan. Så som sagt: Mina råvaror, min spis, mina apparater, jag fick diska, knåda, grädda och bevaka. Och sedan betala… Men de stod för glada tillrop, viss hjälp och inte minst paketeringen.

Och hojar. Jajamen. Samma 13 km som senast – men utan barn. Och det gick snabbare då. 51 minuter blev 31 minuter, och jag börjar så smått att se tjusningen i cykel också, efter att ha spurtat uppför en backe. Men satan vad det gör ont i arslet. Och det är inte samma upplevelse som löpningen – men ett helt okej komplement. Ett tag i alla fall.


Responses

  1. Hurra hurra för att det känns så mycket bättre i dina benhinnor.

    Jisses, kan bara ana vilka slipade förhandlingsmetoder du lär utsättas för när dina barn blivit tonåringar med tanke på hur de redan nu lyckas få dig att både göra jobbet och därtill betala för det🙂.

    Cykla är ok, men jag saknar ljudet av tassande fötter och allt tjatter som TSM träningarna skämt bort en med, så säg gärna till om du vill ha sällskap vid tillfälle då du ska ut med cykeln.

  2. Ja, jag kommer att få igen för alla de retoriska knep jag tar till nu. Med råge…

    Klart att vi ska cykla ihop. Tanken är att köra något alternativpass i veckan även framöver. Vi får se hur det går med det… Men ett pass ska vi väl kunna hitta!

  3. 🙂,,,,dina knep kommer bara vara tillgodo, så länge du lyssnar till kroppen.

    Ser fram emot cykelpass i ditt sällskap.

  4. Va kul att det känns bättre i dina behinnor. Äntligen!! Har tagit en 3-dagars vila med Voltaren-knaper för att se om det hjälper. Råkade dessutom ut för en Christian Olsson-känning i vänster lårs baksida när jag gjorde hälkickar på löpskolningen… Inte riktigt nöjd med träningen so far efter maran, för mycket lättdistans och för lite kvalitet. Men det är ju några veckor kvar.

  5. Men Nix, vi skulle ju Yoga ihop också. Hur ska allt detta hinnas med?! Jag efterlyser starkt mer tid åt folket, dina barn får många pengar av mig om de kan utöka dygnet med ett par, tre timmar sådär😉


Kommentera

Kategorier

