Skrivet av: Nix | juni 23, 2008

midsommarvila

Det var väldigt vad tiden knatar på så här års. En vecka mellan inläggen var det länge sedan jag hade.

Det intressanta är att det faktiskt finns lite att blogga om, med tiden har inte riktigt tillåtit mig. Men nu sitter jag i soffan och studerar, för säkert 50:e gången, Molly mus… M är hemma idag efter att ha varit lite hängig i morse. Men jag undrar om inte jag mår sämre? Jag har någon typ av attack – förkylning eller allergi ska jag låta vara osagt, men pigg är jag inte. Men det var jag i helgen! Men först det som är äldst – TSM(h), eller vad det nu kan heta när man tränar i halvamaragruppen? Varannan bokstav kanske? Ta Sokom Mrton. Eller första halvan? Team Stockho. Kul var det i alla fall. Johan, Niklas N och Karin släpade med mig i 1:30-gruppen, och jag åtar mig jobber som släpankare för dem som vill! För det gå lite snabbt för min del, just nu – men det kanske är bra? Clarence dök upp som ledare – och de gjorde ett kanonjobb med en stor grupp. Först en uppvärmning i ytterst makligt tempo. Sedan en snabb ändring av backe när de insåg att det inte skulle funka med Maskinbacken (trots att gruppen splittades i tre) – sedan en uppdelning av gruppen i ytterligare två delar och lagom tuff coachning. Hatten av! Nedjogg i ytterligare lugnt tempo efter det krönte det hela till en ytterst smakfull anrättning.

Jag har också börjat med en ny grej. Jag tror att det heter cykkla? Jag har i alla fall fortsatt med det till och  från jobbet – och nercyklingen efter TSM(h)-passet var otroligt skön, och inte alls så jobbig som jag först trodde.

Sedan har jobb och midsommarplanering/-exekvering tagit rätt mycket tid. Men jag har i alla fall fått till en torsdagslunchrunda, en midsommardagstempolöpning och en söndagslättjogg. Man kan sammanfatta dem med att det fortfarande känns i kroppen att jag inte är i full form, att benhinnorna fortfarande vållar vissa besvär, att jag återigen grejar att hitta ett bra flyt i kilometertider en bit under femtempo, och att jag har rasande svårt att springa riktigt långsamt (under 140 i puls). Men alla passen var sköna – på sina egna sätt. Jag håller det just nu rätt kort – i rehabsyfte – och nöjde mig med 6-9,5-6,5 km. 9,5:ans tempo avslutades med bra fart – sista 1,5 i strax över fyratempo. Det var riktigt skönt att trycka på igen.

Jag har dessutom – håll i er nu – gjort styrkeliknande träningsövningar! Flera gånger! (Nej – inte flera reps, lustigkurrar – utan på olika dagar…) Och dessutom: stretchat!! När fan blir gammal…

Idag tröttnade jag dessutom på min amerikanska leverantör av 405:an och bytte till en svensk. Inte minst eftersom klockan verkar ha vissa kvalitetsproblem i vissa enheter. Därför vill jag ha bättre möjligheter till reklamation och reparation, vilket man ju strular till genom att köpa utomlands (även om det säkert funkar om man jobbar lite för det). Förhoppningsvis kommer den innan veckans slut! Klarrt och betarrt är det i alla fall.

Nu ska jag ta fram gummibandet och köra lite benhinneträning. Tjipp!


Responses

  1. Vem är du och vad har du gjort med Niklas? Sykkla? Styrka? Stretch?

  2. Mohahahahaha.
    Jag släpper honom ALDRIG igen!
    Snart ska han orientera😉

    (mfff ggghfs fsdfgbnt fwfntrr)
    Det låter så när man säger ”jag kommer aldrig att orienter” under en munkavle. Usch – budkavle, det är ju orientering det med…

  3. Ojojoj… Du verkar ju S-E-R-I-Ö-S med din träning; komplementträning, styrka, stretch… Fast börjar du ge dig ut i skogen och irra efter kontroller så tänker jag bli bekymrad och omedelbart släpa tillbaka dig till asfalt, intervaller och strides. Basta!😉

  4. Härligt! Det är vad vänner är till för😉

  5. Cykling till och från träning och tävling fungerade bra redan på 1960-talet, säger jumper och tillägger:

    ”Är det förresten inte dags att komma ut ur orienterargarderoben snart. Vi hör att du knackar desperat därinne!”

  6. Tror det var ett smart val att köpa 405 från ett svenskt företag, man får 3 års garanti och det verkar behövas. Snart ska jag äntligen skicka in min, jag har segat lite men jag har skrivit ut reklamationsblankett och letat upp kvittot nu i alla fall.

    Gott att ha dig tillbaka!

  7. Precis så är det! Asfaltsjokern ska hålla sig på asfalt ju😉

  8. heja heja heja! Jag röstar på Tm Sthlm hlvmrthon. Bort med onödiga vokaler som suger energiiiiii.

    Fortsätt med styrketräningen och stretchen! Du kommer bli så glad när det är rutin! Lovar.

    Ser fram emot lite hjärngympa när du drar igång tekniksnack om 405:an…

  9. Cykla?! Har helvetet frusit över? Jag tror knappt vad jag läser😉

    Härligt att läsa att du är på G. Mindre härligt att höra om dina trilskande benhinnor. Vad är statusen nu? Och vad är det för intressanta benhinneövningar du gör med ett gummiband? Låter spännande!


Kommentera

Kategorier

