Skrivet av: Nix | maj 29, 2008

Hohokus pokus fillikrokus

Okej – jag kanske ska förklara den rubriken lite. Först av allt skyller jag på kolhydratladdningen! Sedan går vi in på förklaringen. Hohokus är ett litet samhälle i New Jersey där jag varit på bröllop. Filikrokus sa L när hon var liten, istället för det mer vanliga fillijokus. Det finns ingen koppling till dessa två, mer än att jag möjligen just nu är nojjig på ett sätt som får Tony Soprano att framstå som balanserad.
Däremot är det mycket hokus-pokus nu. Är det inte massage så är det kolhydratdrycker. Är det inte inköp av vingummin, så är det värmeliniment och badoljor med löften om ökad muskalcirkulation.
Jag vill att det ska göra benen pigga – och tänker således låta det vara så. Placebo eller inte? Det känns som det kvittar. Om ASz säger att man ska äta tvättsvamp och sina gamla skor så tar jag fram sågen för att göra munsbitar. Även om jag då får gå barfota, eftersom jag naturligtvis bara har löparskor på fötterna.
Och vet ni: jag gillar att nojja över det här!


Responses

  1. Hur känns benen då, hjälper dina kurer? =)

  2. Bra… jag funderar på att skaffa sömntabletter. Jag vaknar vid 5-tiden och ligger och grubblar… Jag har gått igenom loppet många gånger…

  3. Du gillar att nojja. Vi har alla våra perversioner.

  4. Jag har fler än så😉

    Klart att det funkar, jag vill att det funkar – så då gör det det.

    Jag fick rådet att på fredag kväll ta ett bad, dricka en gin-tonic och äta geléhallon i badet.

    Hur lång tid tar det att värma upp vattnet i badtunnan tror ni? Vill ni vara med?

  5. Det låter som en ganska bra uppladdning… Men liite tveksam till gin-delen av uppladdningen.

  6. Ta gin&tonicen på lördag kväll i stället. Inget får grumla tankarna inför lördagen!🙂

  7. Tss, vad kan hända? Det är ju bara 4,2 mil – drygt.

    Ingen idé att oroa sig… Jag tycker helt enkelt vi bestämmer att det kommer gå bra. Så, det kommer gå bra. Någon som är på?

  8. Klart jag vill vara med och testa badtunnan!

    Din uppladdning låter bra tycker jag. Min kusin ringde från Potsdamer Platz igår bara för att meddela att han tänkte på mig & kolhydratladdade med Paulaner Weissbier. Det lät inte alls som en dum idé🙂

  9. Paulaner är helt klart en godkänd weissbier =) Jag önskar man kunde kolhydratsladda med öl, då hade jag sprungit på 2:35 pga kanonladdning =D

  10. Borde inte alkoholfri öl fungera?? Fast den är ju å andra sidan så äcklig… Jag hade också kunnat excellera med en sådan kolhydratuppladdning!🙂

  11. Den faderliga hand jag nyss lade på Masse, lägger jag nu på dig, Nix. Till skillnad från din vän har du rutin inte bara av att ha fullföljt utan också av att ha brutit ett maraton. I detta avseende är du lika väl förberedd som jumper. Tänk så!

  12. Jepp – det är aldrig försent att ge upp!

  13. En resultatgivande ritual/nojja är per definition en bra sådan. Ett varmt bad och en kall G&T låter som en kanonuppladdning, men jag hade nog, trots min svaghet för den sagolika enbärsdrycken, och trots risken att bli kallad för ‘chicken’ eller nåt, sparat G:et till lördagen.

    Du är ordentligt förberedd och snart fylld till bredden med högoktaniga kolhydrater.. Det kommer att gå fint!

  14. Lycka till på lördag nu!!!
    Själv skall jag kasta mig ut på blocket och leta startplats så här i sista stund….
    Sista väderprognosen för helgen…dryga +25 och soooooool. Kan bli tufft!

  15. Bättre nojjor finns inte, däremot ett par betydligt sämre.

    Jag noooooojjar också nu.

    UUUUUHU

  16. LYCKA TILL IMORGON!

  17. Skriker som River – LYCKA TILL!
    Jag hejar på från hemmaplan.
    Och festa för mig också, inklusive dopp i badtunnan. Minst två.

  18. Lycka till i morgon Nix! Kör hårt så ses vi över en öl eller två ute på Stora Essingen sen! Jag har hört att det vankas grillfest där nämligen😉

    LYCKA TILL! Jag håller utkik efter dig och de andra under loppet. Kommer att stå nånstans vid Slussen och hojta!


Kommentera

Kategorier

