Skrivet av: Nix | maj 27, 2008

att se ut att vara, dum, dum i Humlegården

Jävla Kiss. Övervintrade pajasar utan taktkänsla som bara suger ur stålar ur sina fans med diverse mer eller mindre bisarra prylar.

Jaha – nu har kolhydrattömningen tagit ut allt ur pöjkstackarn. Han ger sig på några oskyldiga farbröder med målarfärg i ansiktet. Oskyldiga? Ha! DE VAR JU I VÄGEN!! Jag skulle ju köra mina 10*200 (som skulle vara 8*200, men ni begär mycket att jag ska komma ihåg det efter 3 km uppvärmning. Alltför mycket…) på Stadion för att komma ordentligt i stämning. Det var ju så bra uträknat: jag håller en kurs på ett hotell i värtahamnen – och det verkade ju högst optimalt att värma upp en smula på vägen dit, springa intervallen, och sedan jogga ner upp mot hötorget för att sedan ta t-banan/snabbspårvägen hem. Men tydligen måste man bygga scen i dagar innan en konsert (på fredag). Jag har bara en fråga: får de verkligen bort den ordentligt till maran. Min oro är att man vänder in på stadion på lördag och möts av en mass jävla byggställningar i stora högar. Kiss är bajs!

Dessutom var det lite brådis för att tajma S yoga – så goda råd var inte gratis. Och i brist på sådana så sprang jag tio intervaller i Humlan, kryssandes mellan folk och fä och barnvagnar. Jag hittade en liten slinga som med ögonmått såg ut att vara cirkus 200 meter. Den visade sig vara 170-180 meter och gick nerför i en svag högersväng – runt i en sväng på cirka 273,8 grader och sedan uppför igen till startplatsen. 42-45 sekunder – och utan mjölksyra. Nerjoggen blev sedan fantastiska 500 meter, och jag hann (nästan) hem i tid. Ett lugnt och fint pass – men med lite mer smärta än vad som är optimalt. Men det går nog över… Det är i alla fall betydligt bättre än förra veckan. Lite vila efter imorgon och jag är i toppform! Och just nu känns benen alldeles utmärkt!

Imorgon blir det morgonjogg till hotellet igen – och sedan startar tokätandet😉 Känns rätt okej att vara på ett hotell då. Jag har sneglat avundsjukt på frukostmackor och bakverk, på godisskålar och lunchbufféer. Men imorgon är det min tur! Då ska jag ta igen hela klabbet😉

Dessutom var jag så fiffig att jag idag bokade en massage av benen imorgon eftermiddag. En skön avslutning onekligen! På fredag sedan ska jag ut på båtlunch med projektet – och sedan piper jag iväg vid 13-snåret för de sista arrangemangen inför lördagens fest. För övrigt insåg S att jag får rasande svårt att hinna till festen. Jag har faktiskt lite dåligt samvete, men på det stora hela känns det rätt okej.

Jag saknar min mat. Men jag har kommit på att jordnötter är fett och proteiner😉


Responses

  1. Vilken fest blir du sen till? Löpbloggsfesten eller jobbfesten eller vad det nu var? Hängde inte riktigt med där😉

    Hur käns det i kroppen förresten? Knä, höft, lår, vader, fötter och allt annat?🙂

  2. Jag vet inte. Jag är hungrig…

    Nej, det var hustruns jobbfest som den internationella kvinnomaffian höll på att lura med mig på.

    Kroppen är sådär, okej. Det gör lite ont här och där, men det borde gå över med vila och en Massa G. Det kan läsas som massage, men kanske lika gärna som en massa godsaker😉

  3. Jag är inte avundsjuk på er alla som dränerar er på kolhydrater. Förmodligen missar jag en jättechans till toppning, men det är jag lyckligt omedveten om🙂
    Väl planerat av dig att ha en härlig frukostbuffé att se fram emot imorgon. Du är värd det!

  4. gggggggggggggggg

    Inte ett dugg mycket högre formtopp tror jag… Men mer en psykisk start på slutladdningen

  5. 😛 Helt klart ett ultimat ställe att köra intervaller…
    Appropå fest – du kan styrka mig från listan inför lördag.
    Tänker inte ens börja orera om hur förbannat arg och ledsen jag är över det. Det blir bara tjatigt.

  6. Intervallträning i Humlegården! Här händer allt!


Kommentera

Kategorier

