Skrivet av: Nix | maj 26, 2008

ögera blör

Jag vet inte varför – men jag är fantastiskt trött idag. Har kanske sovit lite för lite ett tag, och det kanske är mer pollen i luften. Men tungt är det. Väntar just nu på att M ska somna så att jag också får gå och lägga mig.

Benen är rätt tunga och lite slitna i ledbandet och benhinnorna, en smula maxiglutte också. Men jag hoppas på att det släpper under sista passen tisdag/onsdag. Eller snarare efter vilan. Framemot lördag 14:00 ska de vara i toppform! De tre v:na gäller – Voltarengel, Voltarenpiller, Voltarengas. Ibland kallar man dem vila, värme, vänlighet – men det är jag inte i närheten av att ge dem…

Masse har en tävling om sluttiden på maran och jag mitt pucko lyckades svara först 1:38:20 (vilket kanske är tiden när jag bryter…) vilket reviderades till 3:38:20 – vilket inte alls stämde med de kilometertider jag skrev. De gav istället 3:26:40 – vilket troligen är helt jävla orimligt. Så bra form är jag faktiskt inte i. Men jag vill inte riskera att vinna en begagnad brödrost😉

Jag hoppas på vädret dock. Det lutar åt att det blir hälften så varmt som ifjol, och då lär man väl prestera dubbelt så bra! Masse går alltså i mål på knappt 2:10 – och jag orkar ända till 26 km. Grattis Masse!


Responses

  1. Hehe låter bra med dubbelt så bra =)

    Senaste prognosen jag såg var 19 grader och halvmolningt. Det låter helt ok. Problemet är då om jag ska köra vätskebältet eller inte, var det varmt så var det ju ett lätt beslut men om det ej blir så varmt så vet jag inte. Vätskan är trevlig men hur mycket besvär kommer det skapa med skavsår, skumpning och allmän irritation (jag tycker mitt bältet sitter bra men i 42km vete fan).

  2. Jag är också ruskigt ambivalent. Men var ska man ha gelerna annars???

  3. Precis, vätskan tar jag från funktionärer men gelen. Funderar på en gummisnodd runt armen där man trär fast den…. alternativt langning från en egen funktionär men det är riskabelt.

    Aja, nu fick man ju något att oroa sig för i alla fall, det borde ju göra att tiden går liiite snabbare till start.🙂

  4. Mmm
    Jag lutar nog åt åttaflaskorsbältet med fem flaskor och gel i resten. Flaskorna kan man ju hiva (kostar en tia styck) och bältet lär väl inte vara SÅ obekvämt att man inte står ut med det.

    Och det kan vara skönt att kunna skippa hysterin på första kontrollerna (även om de gjort massor för att förbättra det).

  5. Jag har ett sån femflaske-perfektabälte. Dock så är det lite stort för mig så jag kan nästan tänka mig ha det på mig, köra till vätskan är slut och sedan kasta bältet. Jag behöver ändå köpa nytt. Annara så har jag en ficka där framme på mina shorts och jag har testat att ha två gel i den och det funkar bra.

  6. Förklaringen till att jag kör kjol, detta löjeväckande klädesplagg i löparsammanhang. Men fickorna är oslagbara. Jag skulle få plats med gel åt er också, men ni springer lite för fort för att jag skall kunna langa😉

  7. funkar det med gel i flaska?

  8. Tips från jumper: Den så kallade hysterin på första vätskekontrollen kan man undvika med en liten pet-flaska i handen, som slängs (flaskan alltså) eller ges direkt till någon av de samlare som gör goda pengar denna dag. Gel har man i den andra handen (eller tvärtom om man är vänsterhänt). Efter 30 km behövs båda händerna till att hälsa publikjublet.

  9. Dubbelt så fort som i fjol?! 1:58?! Det vore just snyggt…
    Angående vätskebälte eller inte så lutar jag åt fyraflaskors-bältet med bara vatten plus en gel eller två. Eller så struntar jag i allt vad bälte heter och kör ändå, det har ju funkat hittills…

  10. Jag kör med mitt bälte med en stor flaska. På det bältet finns ett par fickor. Dessutom har mina byxor (både tajtsen och shortsen) en ficka i svanken.

  11. De korta tightsen jag vill ha har också en sådan smart ficka. Tyvärr har RS bara fått in modellen i storlek L och XL😦

  12. Här blir det bälte,,,,är inte så modig att jag vågar springa utan🙂
    Klarade mig undan skavsår från det förra året så jag hoppas det ska gå bra även i år.

  13. Har aldrig testat gel. Jag har två fria händer att hjälpa er att bära – ni kan ta dem när ni värvar mig. Annars har jag strategiskt utställd publik som servar mig. Ni kan låna dem också🙂

  14. Mia har en bra taktik med egna servicestationer.

    Förra året hade jag utrustat familjen med en flaska avslagen cola… Det var perfekt efter 23km.

  15. Alla har väntat på vad jag ska svara förstås…! Det blir 4-flaskors bälte med plats för gel både i bältet och i shortsfickorna. Skaver bältet langar jag det. Jumpers förslag med en egen liten PET-flaska låter också smart.

  16. Jag har ett bälte som är gjort för gel som jag köpte i BErlin som funkar mkt bra.
    FAst jag kan inte hålla en tanek mer än 20 sekunder pga kolhydrattömning varför jag inte kan beskriva hur mitt bälte ser ut.
    Och nu har jag glömt vad det var jag börjad skriva, och varför.

    Uhuhuhuuuuuuu vad jag är peppead, frustrerad , hungrig.
    Jag vill spriiiiiiiiiiinga bara, ska det vara så svårt att fatta!


Kommentera

Kategorier

