Skrivet av: Nix | maj 22, 2008

Planering av festen

EDIT: Jag lägger till en grej.
För att ta sig hit tar man antingen 1:an – men den går bara från Hötorget. Det är tydligen något stort lopp på gång den 31:a… Bättre är röda tunnelbanan från Stadion till Liljeholmen. Där byter man till snabbspårvägen mot Alvik och går av på Stora Essingen. Där går man UPP från perrongen (man kan gå neråt i andra ändan) och tar antingen 1:an en station eller studsar upp för backen på sina pigga ben längs Badstrandsvägen. Precis efter nerförsacken tar man vänster, och håller sedan den vägen (Flottbrovägen) i en högersväng – där den byter namn till Essinge kyrkväg. Man passerar det låga gula huset på vänster hand – och när det tar slut tittar man till höger – och då är man framme.

Eller också tittar man på en karta…
Eller matar in GPS-koordinaterna
59 19′ 19.3”
17 59′ 28.25”
Eller hittar mig på Stadion
Eller följer ljudet😉

VIlka kommer?
Benet+1
Karin
Masse + Görel + 1?
Henke
Bureborn + 1 + 1
Berglund
Allan
Fredrika + 1
Jag + S + 3
Andreas
Alessi
Johan
Dunceor
N’batha
Tildo
Dagispappan+1+2
Catti+?
Linnéa (4-5 st?)
Massöser: 2 st

Typ 30 vuxna och tio barn alltså. It’s a crowd, goddammit – shit va’ kul!

Till Agneta då:
Pastasallad för 40 pers alltså
Samt efterrätt till lika många
Ett par-tre olika såser (kalla) om totalt ca 30*2 dl=6 l.

Och en handlingslista till mig:
Bröd – ca 5 limpor
Smör – två pkt
Ost – 2 olika
Nötkött – 30*80 g = 2,5 kg
Fläskkött: 2 kg
Kyckling: 2 kg
Korv: 1 kg
Quorn: 1 kg
Haloumi: 2 kg
Korvbröd
Ketchup
Senap

30*4 dl vin = 12 l (Som snarare köps 20 l)
30*3 öl = 90 öl (20 Veteöl, 20 Ale, 20 Newcastle, 30 vanliga lager)
Läskeblask och groggvirke: En massa
Saft: tre-fyra flaskor

Chips/Nötter
Godis
Choklad

Dessutom: Byt gasolflaskan och ta med mer ved från landet. Och sprit!

Okej – vad har jag missat???


Responses

  1. Aaaahhhhh… jag (vi) kommer fortfarande gärna om vi får🙂

    MEN jag tål som sagt inte gluten så pastasallad går bort för min del. Tål ej heller mjölkprodukter och äter inte djur – kan/bör jag ta med eget alternativ eller vill cateringen ha mer exakta direktiv?! I’m the dinner guest from hell… (Gunnar tål & äter allt, dock)

  2. Okej, vad kotar det per skalle, viktig info till de jag ska kalla. Samt vidare, vad är adressen?

    Ska bli mkt kul oavsett skick (slutkörd av löpning eller av att ha hejat).

  3. Låter alldeles utmärk! Låt oss bara hoppas på finfint grillväder😀

    Jag kommer på lördag förmiddag om det behövs hjälp med förberedelser och annat.

  4. Det kommer bli sweeeeeet.
    Jag ser nästan mer fram emot detta än springa =D

    Roligt om du kommer Fredrika, jag behöver Pose tips!

  5. Jag tror du har kommit ihåg det mesta, Niklas. Om inte annat löser det sig🙂

    Nu har jag härjat på jobbet för att lösa samtliga kvällar nästa vecka (det är löst) så säg bara till när jag kan hjälpa till och med vad. Jag längtar massor!!

  6. Fasen, vad kul ni ska ha och fasen vad ledsen jag är över att inte kunna komma!!!😥

  7. Sory Fredrika. Jag blandade ihop ert ja och Janes nej! Klart att ni är lika välkomna fortfarande.
    Angående allergi så är det antingen tydliga instruktioner eller egen mat som gäller. (Quorn är inte djur så vitt jag vet – Haloumi är väl lite olika hur man tolkar det?!)
    Egen mat avlämnas ju enklast innan loppet, antingen fredag kväll eller lördag fm.

    Allan:
    Vi har sagt att vi slår ut det som konsumeras på dem som kommer – exklusive dryck som man betalar på strecklista. Men ett snabbt överslag:
    Badtunna 2000 kr – typ 75 kr
    Pastasallad, mm inkl jobb: typ 75 kr
    Kött (eller vegalternativ): 50 kr
    ”Resten”: 50 kr
    Buffert: 50 kr
    Totalt alltså runt 300 kr per person – exklusive alkoholhaltiga drycker som betalas efter konsumtionstakt. Plus om man hinner med någon massage – det blir inte mer än 8-10 pass eftersom intresset inte var så stort initialt.
    Tanken är att handla i relativt god tid innan, så jag kommer att veta det innan i alla fall.

    Jag hade för övrigt glömt grillkol (till grill 2) och att jag måste byta kolsyraflaskorna till vattnet.

    Och: Glöm inte kontanter till framför allt eventuell massage. Det andra kan vi lösa med kontonummer.

    Essinge kyrkväg 6. Gult hus, mitt emot lekparken, som barnen kallar Villa Villerkulla. Vi spädde nog på den myten med godisträdet på L:s kalas häromsistens. Vi får se om det dyker upp igen😉 Man kan diskutera om jag är Pippis pappa eller Herr Nilsson…
    Appropå Herr Nilsson så saknar jag genast Niklas i anmälningslistan. Eller har du tackat nej?

  8. Har avstyrt ev. föräldrabesök så sannoliktheten för att vi dyker upp steg till typ 99,9. Jippie, ropade jag!

    Men då drar jag istället på mig halsinfektion, och tvekar allvarligt på om det alls blir nån mara för min del.😦
    Så då dippade sannolikheten igen. För ärligt, får jag inte springa klarar jag inte att raj-raja. Inte just då, den dagen…

    När vill du ha slutgiltigt besked?

  9. Bureborn:
    Du hinner bli frisk!

    Senaste besked…
    Ja – vi ska springa 42195 meter innan. Jag tror inte att någon av oss kan säga hur vi mår. Vill man hem och ligga i fosterställning så är det så. Inga hårda känslor pga det.
    Blir det massavhopp får vi väl ta en diskussion rent ersättningsmässigt, men om de flesta kommer så handlar det om 10-15 spänn per ”avhopp”. Och det tror jag att vi grejar😉

  10. Attans vad kul! Och vad jag ska svulla haloumi…🙂

  11. Jag tror att risken för massavhopp är minimal. Men jag är ingen statistiker…😉

  12. Håller tummarna för att du har rätt! Tyvärr känner jag min hals alldeles för väl. Sist tog det tre veckor och två pencillinkurer innan virus och baciller skrämts på flykten…

    Hoppar jag av kräver jag att få reda på ditt kontonummer!!🙂

  13. Jag vill ha Snickers btw… men det kan jag ju köpa själv😉

  14. Andra alternativ:
    A. Nedjogg Stadion-Hötorget, sedan 1:an till Flottbrovägen.
    B. T-bana Stadion-Tcentralen, sedan går man till Cityterminalen/Kungsbron och tar 1:an där.
    C. Bryt på Västerbroplan 2:a varvet.

  15. Varför bryta på andra varvet när man kan bryta på första?😉

  16. Fasen vad kul det skall bli att träffa alla. Och jag hoppas innerligt att även de som av någon anledning inte kan springa ändå kommer till festen så att man får träffa så många som möjligt IRL!

    Själv har jag aldrig haft avsikten att springa helmaran i år (den spar jag till jag fyller 40…), men kommer att stå längs banan och heja så mycket jag orkar!

    Can’t wait, bara en dryg vecka kvar! Tjohoo!

  17. Kul Karin. Jättekul…
    Av erfarenhet kan jag säga att nackdelen med att bryta där är att man fortfarande har grejer på stadion. Men det är klart – har man dem i en rygga så…
    Klart att vi lägger till Snickers. Du kanske till och med är med och bestämmer i affären, vem vet?

    DP: Bra alternativ. Speciellt det med nerjoggen!

  18. Jag kunde inte låta bli, Niklas… F’låt😉
    Och ja, jag kanske är med i affären. Om det passar så🙂 Får jag vara med och bestämma också menar du?

  19. Handla inte på Coop Nära bara.. dyrt.
    (Om det inte råkar vara så att ni kör backintervaller uppför vänskapsvägen och behöver en snickers, för då ligger den affären perfekt)

  20. Ja, Snickers är väl ungefär de man kan handla där.
    Nej – det blir stormarknad för hela slanten.

  21. Jag kanske bör upplysa om att Tildo inte äter. Hon tycker inte att det smakar gott och om man försöker mata henne spottar hon ut. Kanske kan hon plaska i den där tunnan medan de andra barnen äter.

  22. Allt ser ut att vara fullständigt under kontroll! Det ska bli hur kul som helst! Jag är mest orolig för hur jag ska orka stolpa iväg till T-banan…nerjogg tror jag inte blir aktuellt för min del🙂 Förra året tog jag mig framåt som en tjackpundare ungefär!

    Det har sagts förut, men jag vill verkligen poängtera vilket kanoninitiativ detta är och tack för allt jobb ni får lägga ned i förväg också. Att hantera en fest med 30 vuxna och 10 barn är ingen lek!

  23. Butlern. Jag har räknat med Tildo som den överblivna energi hon är…

    Johan: ja, det är ju DET jag är mest oroad över den 31:a😉
    Det blir som det blir – jag tar inte på mig något stort värdskap, utan upplåter mest lokalen.

  24. Jag kommer bara om jag får ta med Bronte. Fast honom får inte Skrutt och dom där bokstäverna låna.

  25. Handling, planering, hämta ved, beställa badtunna, ordna massörer mm är betydligt mer än att bara upplåta lokalen, tycker jag. Kanske ett speciellt tack till din familj också som står ut med en samling okända löparnördar!! Vi kunde i o f s ha varit ett gäng talanglösa trumpetare!🙂

  26. Instämmer med Johan i tacket till dig Nix med familj som välkomnar oss alla hem till er samt till alla er andra som också är inblandade i planering och förberedelser.

    Som det ser ut nu så kommer jag utan man och barn,,,kan jag lämna besked på söndag?

    Gällande maten, jag är allergisk mot massor så för att underlätta för inköpare och kockar tar jag med mig eget käk🙂.

  27. Kan jag också komma? Lite sent kanske, men är lite intresserad av att träffa alla er andra bloggare. Kan ta med egen mat och dricka om det behövs. I så fall blir det jag och frugan och två barn dessutom🙂

  28. Halloj! Det stämmer, varken Quorn eller Halloumi är djur däremot innehåll Quorn ägg och ännu värre ibland vetemjöl, och Halloumi mjölk som jag inte tål… Men jag tror som sagt det är enklast att jag avlämnar ett stycke allergimatspaket vid lämplig tidpunkt innan eller så.

    Det skall bli väldigt roligt och jag kommer antagligen vara för slut för att ens ge något ljud ifrån mig. Men jag kanske grymtar till om någon petar på mig då och då. Min karl är dock trevlig och social.

    Förresten, skall man förboka massagen? Tjing i så fall!😀

  29. Ja, just det… Jag har ju redan tidigare sagt ”ja” till massage.. men ja igen i så fall.

    Och Johan: det är nog tur att vi inte är ett gäng som försöker spela trumpet utan bara några som har ”joggat en liten sväng”😉
    Om vi är några som gör sällskap så kan vi turas om att dra varandra hem till Nix… eller åka kommunalt…

  30. Jag kan äta 2kg Quorn själv =)

    Jag avstår massage, jag får antagligen personlig massage av en kompis efter loppet så det får räcka för mig =)

  31. Medeldist.
    Klart att ni får!

  32. Och maten räcker till er med.

  33. Antal Linneaiter: 8 st

    Jag, Karin och MarathonMia (aka Fasan) är ej inkluderade i den siffran.

    Hoppas det är ok!

  34. Schysst Nix!

  35. Om jag hoppar massage och smeker mig själv istället, blir det billigare då?

  36. Det börjar bli en stor fest!

  37. Om vi tröttnar på att prata mara kan jag plocka med mig minitennisnät, bollar och racketar ifall någon är ”för pigg” och utrymme finns… Annars kan det ligga kvar i bilen, parkering fanns på gatan om jag förstod rätt?

  38. hahaha… jag kommer inte att ha spänst nog för att spela tennis.🙂

  39. Jag tror Berglund vill bli av med lite konkurrens inför framtida lopp, spela tennis så vi kroniskt skadar oss!

  40. Jag tror att det är rätt att vi ”förbokar” massagen.
    Jag har:

    Nix
    Fredrika
    Karin

  41. Berglund:
    Jag tycker att de är taskiga. Det finns ju faktiskt en massa barn, och andra som inte springer maran. De kanske vill spela tennis. Ta med det!

    För övrigt handlar Masse, Karin och jag (och L…) på torsdag kväll. Om ni kommer på något i sista minuten, menar jag.
    Sedan tar vi badtunnan i Uppsala och IKEA på fredag.

  42. Jo det var faktiskt svensk tennis framtid jag tänkte på också, det ska börjas i tid😉

  43. Jag slänger in en eventuell kan-kanske-inte-komma-lapp i lådan och skäms. Vi får se. Eventuellt en sen visit.

  44. […] festen, dvs efterfesten? Förmodligen då bonden är långt ifrån utan lokalsinne, plus att Nix så fint beskrivit hur man tar sig dig. Annars kan man väl alltid slå följe om det passar […]

  45. Nix, Jag har två till från Linnéa som vill komma?

    Sorry!
    De kan ju alltid ta med egen grillgrej. Vad sägs?

  46. Det går alldeles utmärkt – de behöver inga grillgrejer.

  47. Skulle det bli någon sorts nervös samling innan start för gemensam avgång till Östermalms IP också?


Kommentera

Kategorier

