Skrivet av: Nix | maj 22, 2008

do the idiot walk

Jaha – idioten var ute igen. Lyssnade naturligtvis varken på kamrater, kollegor, naprapater och andra kloka människor. Undvek noga att lyssna även på kroppen. Han var helt enkelt tvungen att springa runt Djurgårdsbrunnskanalen på lunchen. I-D-I-O-T.

Men det var rätt skönt😉 Naprapatmuskelfästrena är faktiskt riktigt bra. Nu är det istället maxiglutte som börjar om. Bet mig i röven efter några steg. Fortsatte med det fem km. Då stannade jag och gav igen vid en parkbänk. Sprang vidare och tillbaka till jobbet med lite lättare steg. Skrattade sedan åt synen av en blekfis som står näck på jobbtoan och tokmasserar rumpan med Voltarengel. På ett sätt hoppas jag att de har kameraövervakning😉

Just nu känns det alldeles utmärkt (Eftersom jag dragit ur ungefär en halv tub Voltaren. Jag förstår inte det där med tuben riktigt. Pillrerna är nästan lättare att svälja, och de smakar inte så illa som ”gelen”. Jag fattar att man kör med gel när man springer, men det behövs ju inte när man står still) – och fram till maran ska det inte vålla mig några större bekymmer hoppas jag.

4:48-tempo med 156 i snittpuls vittnar om gryende form. Kändes lite tungt i benen till en början, men sista kilometern började det flyta bra. Pulsen steg något högt för att vara marafart den kilometern (168/172), men tempot var å andra sidan 4:35 på ”platten” och så fort ska det inte gå nästa lördag. Eller😉

Om benen bara vaknar till och elaka skadekänningar ger med sig så…
(Och det inte blir för varmt. Och om jag plötsligt går ner tio kilo. Och visar mig vara kenyan. Och utvecklar talang på senare år. Och får starta med två timmars försprång. Då jävlar!!!)


Responses

  1. Du borde vara försedd med Alkolås – fast mer Kroppen-säger-ifrån-lås. Så att du paralyserat försöker ta dig ut från kontoret fast du är fastfrusen. Och blir stående tills du kommer på bättre tankar. Föööööör – du har ju trots allt bett folk att stoppa dig – lita inte på dina kollegor framöver!

  2. Ja, jag tror du är en “late bloomer” (ang sista stycket).
    Här var det en något mer utvecklad fällkniv som stegade ned till SATS vasaplan på lunchen idag. Lite ”Hitlers hund” igår kväll visade sig vara positivt för min igenskottade rygg. Snart blir det fartpass igen. Siktar på att ta sub-16 på Karlbergsfyran nån gång innan, janivet.

  3. Men åh! Jag skulle visst ha läst det här inlägget innan jag skrev på det förra…😛

    Jag tror du håller på att pricka en riktig formtopp OM du inte åker på något bakslag efter dagens runda. Knasboll!😉

  4. Idioti enligt plan, skulle jumper kalla det. Ser lovande ut, tycker han. Han är mer orolig för dem som är i toppform och hela nu men drar på sig skador den sista veckan.

    Jumper själv var ute och rastade en ännu inte frisk hälsena (5 km) idag. Planerad idioti kallar han det.

  5. Jag hoppas att det blir skottat ända fram till maran, DP😉

    Nej, inga formtoppar här inte – jag håller bara på att bli sjuk… Och det var inte de röda skorna. Nya rosa löparskor är det, som pappas ungefär😉

    Planerad idioti. Ja, andra kallar det marathon! Men det är väsentligen samma sak😉


Kommentera

Kategorier

