Skrivet av: Nix | maj 20, 2008

Kolla, ett pucko! (allmänheten varnas)

 

Här kommer en bild på dagens pucko. Han står på Krillans IP och ska strax springa 400-metersintervaller. 8 stycken kommer det bli, och efter nerjoggen gör han följande anteckning i sin mobiltelefon inför morgondagens naprapatbesök:

Rubrik: Ont 080520


Utsida knä
Rygg/höft/skinka
Insida vad – punktsmärta
Yttre ledband
Knäveck (lite)


Utsida knä

Puckot sprang de åtta intervallerna på 1:[27 29 31 32 31 32 33 30] och hade ont ungefär hela tiden. Normalt brukar man dra sig för bildpubliceringar av medieetiska skäl – men denna gång föreligger synnerliga skäl, eftersom puckot om endast 11 dagar ska springa Stockholm Marathon. Och är man så inihelvete korkad att man springer småskadad då så kan man vara en fara för allmänheten.

Om ni ser puckot på gatorna iklädd löparkläder så ska ni omedelbart stoppa honom och slita av Garminklockan, för utan den kan han nämligen inte springa. Tips om var han kan befinna sig lämnas och hämtas lämpligen till en kvinna vid namn S, som får stå ut med mer än hon förtjänar på grund av hans missbruk.

Puckot drar sig för övrigt inte för att tipsa andra om hur de ska hantera sina skador, dock utan att fästa någon som helst notis om det han säger för eget vidkommande.

Det läskigaste med honom är att han dessutom sitter med ett fånigt flin och är rätt nöjd med passet…


Responses

  1. Jag känner mig smart, men jag kan kanske sägas sitta i en lite sämre sits än du. Fast det vet jag inget om.

    Cykla dock sönder migsjälv idag. Tog dessutom dubbla pass i ren ångest, så jag är nog inte så smart iaf.

  2. Dumbom!!

  3. Du är för himla rolig!!🙂 Ja, vad ska man säga. Hoppas du kan hålla missbruket någotsånär i schack de sista tio dagarna. Och att naprapaten är en trollkarl.

  4. Allan – mycket positivt kan man säga om dig, men du är INTE skadesmart. Icke sa NickeNix.

    Cykla sönder sig under rehabcyklingen…

  5. Det var det värsta… Men jag har sett naprapater utföra mirakel förut. Så det är lugnt!

    Om inte annat så kan du stanna hemma och värma upp badtunnan…🙂 PUCKO!!!

  6. Med tanke på hur mycket folk du har bjudit hit så hinner jag väl inte springa maran med tanke på förberedelserna…

    Förberedde projektet idag på att jag går efter lunch på fredagen. Och är borta mån-ons på kurs.
    Det blev inte jubel och frivolter direkt…

  7. Jumper, om du minns honom, skulle springa långpass i lördags. Efter 6 km kände han av sin hälsena. Sprang hem 6 km i stället för att gå eller ta tåg från Lindholmen. Det går att springa fort med en ömmande hälsena, men dagen efter är det svårt att gå. Idag kan han gå. I övermorgon kan han jogga. Vill jag med detta säga att det finns fler puckon, eller att allt går över? Kanske båda?

    Blir du bra på 11 dar, kan du rent av ha haft nytta av det där (i allra värsta fall) sista passet före det där loppet. Så mycket ork hinner man inte tappa. Allt enligt samme jumper.

  8. Hur kan man glömma jumper? Men uppenbarligen är även han ett pucko😉

    Det känns skönt att du underhåller mitt missbruk …
    Om jag INTE blir bra på 11 dagar, hur mycket kommer jag att hata mig för dagens pass då😉

  9. Då är du snabbare än mej just nu iaf. Grattis.
    Jag kan inte lubba snabbare än joggfart pga ryggskott.
    Nu kör jag så mycket alternativträning så jag kommer antagligen att glömma bort hur man springer och när startskottet går blir det som en Monty Phyton-sketch längs Lidingövägen.

  10. Shit – VM i baissning!!

    Hoppas att ryggen blir bättre snart. Smart men fegt med alternativträning😉

  11. Jag har ledigt på fredagen…

  12. Är jag den enda som haussar?

  13. Chansen finns ju att jag blir först in på Stadion!!

  14. Av alla? Nog för att jag visste att du var snabb DP, men först? Nja, det finns säkert någon snabb afrikan som slår dig…😉

  15. Well… jag syftade på föregående inlägget om Monty Phyton-sketchen..

  16. jaha… så långt var jag inte med..🙂

  17. Nae.. ibland är det ju inte sandat till översta trappsteget.. eller hur var det nu..?

  18. Skönt inlägg! Mycket underhållande! Jag skall hålla ögonen öppna, om jag ser killen på bilden ringer jag…

  19. Det är inte om 11 dagar du kommer svära över dagens pass utan i morgon när du ligger på brutalbänken hos din naprapat🙂.

  20. PUCKO! Vad skulle du göra sådär för?
    (fast jag är jätteimpad av dina tider på intervallerna och då är du SKADAD också! shit!) Nu hoppas jag att naprapaten gör underverk och att du låter bli att knarka träningsendorfiner innan du är bättre! Men eftersom du är pappa till M, och hon har någon att brås på, så tror jag ju att du gör som du vill iallafall😛

  21. Jag gör generellt som ni INTE vill… Allt i M:s anda.

    Jag tror att naprapaten kommer att straffa mig. Jag funderar på att ljuga.

    Näee – jag har inte sprungit på flera veckor. Inte ska man springa med smärta, det skulle jag aaaaldrig göra.

    Om jag berättar sanningen finns risken att det blir gummihandske och invärtes bäckenjusteringar…

    Jag ÄR ett pucko – det syns på mugshotbilden ovan. Saknas bara en från sidan också – och en lapp med ett nummer på i händerna…

  22. Hmm.. var det proktologen du skulle gå till..?
    Tror inte problemet ligger just där, men man vet ju inte..

  23. Tja, endorfiner är också beroendeframkallande… Kan det bli narkotikainnehav på dig kanske?😉

  24. 🙂 Rysligt roligt!

  25. då blir det farbror polisen som kommer med gummihandsken..

  26. 😀 hahahahaha

  27. Eller som en viss brandkapten sa:
    -Det kommer att göra ooont!

  28. Men smärta är bara häärligt😉

  29. Jag har sett honom! och uppenbarligen är det helt okej att jag beslagtar hans klocka när jag ska springa på torsdag!

  30. Nä!
    Den får du vrida ur mina kalla döda händer.
    Älskling😉

  31. hahaaaaaaaaaaa….. Kul!

  32. N: om du är rädd för att hon ska knycka den medans du sover så finns det ju ett st
    äsch.. glöm det

  33. Jaha, nu ska du ha den tills du dör…. Va bra, då har jag skriftligt på att den där nya finna klockan som kommer dimpa ner här snart är MIN!

  34. Du är för rolig Nix. Och kanske också rent av dum. Mot dig själv. Men jag är imponerad av tiderna på dina 400-ingar😉

    Hoppas naprapaten kan utföra sin Magic på dig så att du är i fin form den 31:e! Och du, om naprapaten har några idéer om vad punktsmärtan i underbenet insida är för något, får du gärna meddela mig. Har dragits med detta mysterium sedan 21/1…

  35. DP: du menar där naprapaten kanske hittar den?
    S: Jag glömde lägga till: eller tills den nya kommer😉 Men det KAN bli så att jag ska ha båda (en på vaje arm) och du får den andra nya fina som kommer. Den utan GPS…

    B: Jag lovar. Ditt mysterium oroar mig. Och vi delar det med Catti och till viss del Masse. Jag hoppas också på en gammal Queen-låt. ”It’s some kind of magic”.

  36. Låter sannerligen idiotiskt att ge dig ut fast du vet med dig att du är sliten. Gå och simma med dig och läs Allans inlägg först så kommer du simma på rekordtid för du vill inget hellre än upp ur bassängen =D

    Masse: Jag haussar något enormt, jag behöver det för mitt eget psyke. Om jag tror jag kan klara en viss tid så kommer jag plåga mig till döds bara för att inte göra mig själv besviken😛

  37. Jag provar den nya strategin att haussa istället… Med en liten brasklapp om det inte skulle fungera, iform av en liten blåsa på foten…😉

  38. Ha! Blåsa på foten! Det finns de som har det värre. Läs och begrunda nedanstående text, titta sedan på bilderna av startnummer 26 i Göteborgsvarvet. Kräsmagade varnas….

    ”Mikael Ekvall slog till med ett riktigt topplopp i Göteborgsvarvet. Med nytt personligt rekord sprang han i mål på 21:a plats som bästa junior och som 5:e bästa svenska löpare. Mickes målsättning innan loppet var att springa på under 1.10 och öppna första milen på ca 32 minuter. Trots oerhörda problem med kramp i magen som varade mellan två och tolv kilometer!! lyckades Micke med sin målsättning. Milen öppnades på ca 32 minuter och sluttiden blev mycket imponerande 1.09,43. Mickes insats har en bragdstämpel över sig med tanke på
    magproblemen. Det är inte många löpare som hade visat den järnvilja och sprungit i mål på ett så imponerande sätt efter sådana problem som
    Micke hade. På köpet blev det ett nytt personligt rekord med 1 minut och 21 sekunder.”

    som sagt startnummer 26…jag lyckas inte kopiera in länken…

  39. Starkt gjort… Men att springa i shorts och tischa med nummer 1 på bröstet var inte dåligt det heller😉

  40. Det slår förstås allt!!🙂

  41. Om din naprapat är som min kanske han låter dig få känna hur det känns att få en armbåge nertryckt i rumpan precis på ichiasnerven i 2 minuter? Det är något extra vill jag lova, som alla borde få uppleva. Speciellt som min naprapat väger 120kg och är före detta spjukastare.

  42. Jag föredrar nog min naprapat som är en söt 25-årig tjej framför din spjutkastare =D Det var rätt bra tryck i henne ändå.

  43. *asgarvar*
    Tack för ett otroligt roligt inlägg och för alla lika roliga kommentarer. Vad gjorde man utan alla ni underbara bloggare!

  44. Alltså seriöst, Mikael Ekvall, snacka om tävlingsinriktad. Det ska mycket till för att man ska ta det så långt. Bilderna är inte roliga.

  45. D: Ja, jag hade aldrig tänkt tanken att springa vidare i det tillståndet…

  46. Här är bilderna på Mikael (Känsliga varnas):


  47. Medeldist: Det gör min nappis också. Det gör vansinnigt ont men fungerar uppenbarligen… Och då väger han bara 70 kg sisådär, men har hiskeligt vassa armbågar!

    Nix, har du överlevt naprapatbesöket??

  48. Han ska dit kl13… Före det hann han med en sväng in på RS och spenderade pengar tillsammans med mig. Sedan en lunch med sin fader.

  49. Ni får inte köpa upp allt på RS nu innan jag hinner komma till Stockholm!

  50. Dagens skönaste läsning! Tack!

  51. När ni var på RS så kanske ni såg nån som gick som en fällkniv, typ, in på SATS mittemot på Vasaplan. Det var jag.

    Apropå M Ekvall (jag har sett bilderna på Photomotion) så brukade min farsa käka katrinplommon innan Arosmarchen (numera nedlagt lopp av liknande karaktär som LL men längre, 36k, som han sprang minst 10ggr, på 3.0-nånting som bäst). Antar att han också hade ett utarbetat schema för när han skulle sluta äta katrinplommonen.
    Själv använde jag laxermedel 2-3 dagar innan KR.

  52. Vad sa naprapaten, Niklas? Nu har du iallafall varit där och bevisligen överlevt…😉

  53. jag vet!!! Niklas var med om ett mirakel som inte setts maken till sedan Lazarus dagar…

  54. Va?! Berätta mer!!

  55. Det får Lazarus göra! f’låt Niklas…

  56. Jag väntar på hans berättelse… sjukt nyfiken som alltid😉

  57. Nå?😛


Kommentera

Kategorier

