Skrivet av: Nix | maj 13, 2008

rehabkungen

Ibland är det tur att man saknar tid att springa. För om jag hade fått bestämma så hade jag nog sprungit i alla fall – trots att jag med allvarlig röst och myndig stämma tydligt deklarerat allvaret för Allan. (Som lyssnar lydigt – jag är stolt över dig!).

Mina ben ska INTE springa just nu. Jag måste kanske börja med att kunna gå utan direkt skärande smärta?! Det är liksom en punkt på insidan av smalbenet som är centrum – och den gör ont som fan. Således delade jag kö idag med de andra på Kungsholmen med liknande problem. Och, nej – det var inte Löplabbet (även om jag var inne där med en liten sväng), utan längre ner längs med S:t Eriksgatan. Där ja! Ja – där tanterna med blått hår och rullator går in. Ni vet, de som säger ”vad är det här för skor” om de som de köpte tidigare under dagen. Den affären, där har jag hamnat. Hjälpmedel för halta och lytta. (Historien om skorna är alldeles sann, lite söt – lite sorglig. Tjejen som hjälpte henne dit var jättegullig mot henne, så hon har det bra i alla fall, hoppas jag. Men det kan inte vara kul att inte ens minnas vad man gjort under dagen).

Jag köpte i alla fall jättestora gummisnoddar i olika glada färger, IcePower och IcePower Heat. Den sistnämnda är för övrigt en värmande kylsalva. Glasklart! Väl hemma sedan spände jag fast mig i ett bord och gjorde ”tåhäv” sittandes på golvet. Och tamigtusan om livet inte är lite ljusare redan. Om det är vilan, stretchningen, övningarna eller salvorna som gör susen kan jag inte svara på – eftersom jag i blind panik tar till samtliga på ett sätt som har gjort vaden alldeles rödfnasig av all uppmärksamhet. Det jag vet är att vilan knappast förvärrat saken…

Men jag vill springa. Jag plutar med läppen och ser treåringssur ut – för jag vill OCKSÅ springa förvirrade intervaller – de verkar ju askul!


Responses

  1. Jag lider med dig…😦 Och hoppas på snabb bättring!!!

  2. Du är klok! Mycket klok🙂 Hur funkar IcePower Heat? Det lät riktigt skönt nämligen.
    Jag ska ge mig på de där förvirrande intervallerna nästa vecka, vi kanske ska göra sällskap om dina ben tillåter? (och jag inte har trasslat in mig i en gatsten i Göteborg, eller nåt) Hoppas benen är med dig och snabbt förbättras, jag håller tummarna!

  3. Kastade dom inte bort alla gatstenarna i Gbg för några år sedan?

  4. Nä… det var fullt av gatstenar förra året iallafall… jag snubblade dumt nog på dom också, men föll inte😉

  5. Gbg-arna har alltså LAGT TILLBAKA stenarna.. sicka ena va!?
    Och tydligen inte bättre än att du snubblar på dom… (t-)

  6. Ja, se Göteborgare…😉

  7. de e la fö goa, enna..

  8. Vi håller i våra tummar för kung och fosterland…
    Det kan gå över fort…

    Någonstans på Kungsholmen försvann mina ömmande benhinnor. Om någon hittar dem, så säg för guds skull inte var jag är…

  9. Jag lider med dig Nix, och hoppas innerligt att ditt utsökta rehabarbete skall ge snabba resultat!

    Riktigt klokt att vila!

  10. Hjälpmedel för halta och lytta *asg*! Även om benen sviker dig lite grann just nu har du definitivt inte tappat din förmåga att uttrycka dig i skrift! …talet har väl aldrig varit något problem!😉 och ja, att vila och stretcha är det vettigaste du kan göra. Jag sprang mitt första ”riktiga löppass” på 12 dagar igår. Flåset var OK, men benen vill liksom inte springa lika fort som jag. StTumma och trasiga lår sedan KR och långt uppehåll gör sitt till, men jag lever i tron på att att allt som i en handvändning blir bra igen. Skynda långsamt är en klyscha, men passar förodligen bra in på hur man måste bete sig om man har ont-känningar nu.

  11. Rehabkung…låter som rätt person – då kan du ju sitta och analysera alla tider och medlepuls åt folk mot betalning? Kanske köra Garminutbildning för mig och Allan (för Masse nappade aldrig…)

    Du hinner vila och ge dig ut på förvirrande intervaller! Looooovar.

  12. vaddå nappade? vad skulle jag nappa? Måste missat något… Utbildning av Garmin? Jag är inte speciellt insatt… jag bara kör… Använder bara en bråkdel av alla saker…

  13. Masse: Vi försökte snällt fråga via något inlägg hos Allan… men du svarade inte. tror jag.

  14. how rude! Men Niklas är nog mer lämpad att utbilda i ämnet.🙂 Han har svart bälte i Garminkunskap

    Med smicker kommer man långt

  15. Känner igen det där med smärta i en punkt på insidan av smalbenet. Alltså: varning – jag tycks smitta!

  16. Bureborn! Ransonera omedelbart dina inlägg!!🙂

  17. För att citera Jane: tack sötisar! Tyvärr kvarstår problemen på ett obehagligt sätt. Knä och insida ben mår inte bra.
    Jag hade varit ordentligt stressad om det varit en vecka fram i tiden. Nu är jag bara lite stressad. Angående det i alla fall. Jag skulle gärna ta mig till en naprapat, men det kan ni ju fetglömma i min kalender.
    Känner ni till någon som har nattöppet…

  18. Jag ska till RS och kolla löpsteget… Kanske redan imorgon… möjligt skoköp hägrar😀

  19. Detta är verkligen desperationens tid, men i mig har det infunnit sig ett konstigt lugn. Jag springer runt i bassängen och så varje dag. Vet inte om det verkligen är fullvärdig träning, men funderrar faktiskt på om inte detta vore bra att utföra en gång i veckan i resten av mitt liv.

    Och vem har sagt att inte jag är lydig? Inte jag i alla fall.

    Du är uppe på banan igen, och du kommer göra ett bra lopp Nix, så var cool som en swimingpool.

  20. Stackars dig Nix, inte roligt att du har ont. Jag känner igen det du beskriver och kan inte låta bli att undra över hur en så liten punkt kan leverera så mycket smärta?
    Mitt allra värsta onda gick dock över på några dagar med hjälp av naprapatens handpåläggning och ordentlig vila.

    Stockholms Naprapat och Idrottsskadeklinik på Högbergsg 97 har, om inte natt, så i alla fall lördagsöppet (tfn 08-343110).

    Vila dig i form nu så kan du ju köra lite intervaller under maran istället🙂

  21. Rehabkungen… En alternativ rubrik kunde vara, Kapten Rehab. En snillrik koppling till Moby Dick…

  22. 1925 kr för Wet West, shop away!
    http://www.swimshop.se/aspx/loginVnet.aspx?ReturnUrl=%2faspx%2fprdinfo.aspx%3fplid%3d35000&plid=35000

  23. Alltså en sak bara, jag tycker flytbätlet är skönare att springa i, just en sådan wet west hade jag och den var mindre bra. flytbältet skulle jag tippa kostar endast en tiondel. Men de går ju att låna på badhuset så varför köpa? Man ska ju liksom inte köra i vatten i hela livet.

  24. Jag har sett såna flytbälte för 300 kr också.

    Anledning för jag vill köpa är för att jag vill köra det i havet i sommar. Det är lite svårt att låna och ta med till stranden😛


Kommentera

Kategorier

