Skrivet av: Nix | april 29, 2008

vila värme och vänlighet

Det är en känd ramsa för hantering av skador, knytt och annat otyg. De tre V:na. Vila. Värme. Vänlighet.

Jag har vilat hela måndagen och snart hela tisdagen. Eller, inte sprungit snarare. Och faktiskt sovit rätt mycket – även om jag vid halvfem imorse hade en kamp med en treåring om huruvida man ska sova vidare eller ej när det är ljust ute. Jag vann till slut och fick sova till strax innan sju, men hon har en hel del envishet i sig det lilla livet… Men jag somnade redan vid halvnio igår, upp igen tio för att diska och sedan somna om igen vid elva. Så det får väl betraktas som helt okej med i alla fall elva till fem ostört, med 1,5 + 1,5 som bonus…

Jobbet lever lite sitt eget liv, men jag börjar få lite mer kontroll och ser till att skala av uppgifter så gott det går. Alla uppgifter är roliga, men jag kan inte göra alla själv… Jag prioriterar mitt och Masses projekt😉 Och att vara hemma och vabba. Men samtidigt jobba.

Sedan är det inte lättare när P sliter stora testar ur håret på M så fort de är i närheten av varandra. Om inte M nyper honom i öronen så klart. Ljudvolymen är rätt hög till och från…

Så långt vila alltså. Så mycket vila som det ges möjlighet till i en småbarnsförälders liv…

Värmen är ju här nu. Även om bitterheten över att inte få springa i detta otroliga väder finns, så är det ju roligare än att ha rehabvila i pissregn… Så värme får ju kroppen, och solstrålarna bidrar ju till att humöret är stigande. Jag märker faktiskt att svårmodet börjar ge vika och ersättas av ljusare moln. (Äh, jag låter ju tokdeprimerad – det är låååångt ifrån fallet…)

Och vänlighet får jag ju så mycket av er, så det skulle räcka till hela Sveriges elbehov om man bara kom på hur man utvann det. Dessutom bidrar faktiskt folk utifrån också. Killen med badtunnan tänkte själv och bokade om tiden, eftersom jag skrivit månadsskiftet juni/juli istället. Men han mailade och frågade, eftersom det inte stämde med texten jag skrivit… Så badtunnan är bokad, och dessutom på rätt dag!

Imorgon hoppas jag på att hinna springa en liten sväng i alla fall för att känna på det. Jag hoppas på att vädret håller ut till dess i alla fall – för sedan skulle det väl surna till lite om jag inte missminner mig? Benen känns i alla fall rätt pigga, och (ta i trä) faktiskt utan större skador just nu!

För övrigt hjälpte jag Masse idag med att få bättre ljud från gatumusikanten på Drottninggatan som han gillar så mycket. Jag var rädd att han inte hörde ordentligt, så jag ringde upp och höll telefonen nära honom när han, ytterligare en gång, misshandlade Wonderwall av Oasis. Masse var och köpte återhämtning och hörde precis just då inte skönsången live – utan fick hålla till godo med min telefonöverföring. Det känns så bra att kunna hjälpa en medmänniska i nöd på det sättet😉


Responses

  1. Jag skickar över en stor portion vänlighet.

  2. Det är svårt att inte vara vänlig när man får vänlighet härifrån varje gång man besöker den här bloggen. Hoppas du får kontinuitet nu!

    Kör hårt!

  3. äsch… sluta sjåpa dig!😉

  4. Vänlighet och värme i massor från mig till dig:-)

    Klokt val att vila, du kommer igen snabbare än en oljad blixt! Hoppas rundan imorgon kan ge ett positivt styrkebesked om formen.

    (dessutom tycker jag att det var himla roligt gjort att muntra upp Masse lite, vi pratade just om fenomenet gatumusikanter i söndags, hihihi🙂 )

  5. Okej, jag får väl bidra med vila då.

  6. Ja, jösses va´ de kan vara envetna de små grynen. Jag köpte en mörkläggningsgardin för att få till natten i lilla skrutts rum. Resultat: ”Men mamma, fåglarna är ju vakna.”
    Klockan halvfyra vaknar varenda pippi i snåren…

    Och så en slev vänlighet från mig till dig förstås!

  7. Jag kör på Vila-behandlingen nu också men jag toppar med kolhydratsladdning i form av öl =)
    All träning ligger på is tills fredag och sen på lördag är det löparpremiär för mig igen =) Jag hoppas din vila funkar och att du kommer tillbaka starkare än någonsin!


Kommentera

Kategorier

