Skrivet av: Nix | april 24, 2008

800 meter

Jag tror att jag satte nytt pers idag. 800 meter kom jag innan jag vände…

Ont i vaden, ont i piriformis och jättetrött med rätt tydliga överträningstendenser. Funderade länge innan passet på att strunta i det och när då den situationen uppstod så var det lika bra att bryta. Det kändes dessutom rätt okej innan passet, så varför äventyra något för ett enstaka pass skull – det är ju rätt nära nu som sagt.

Jag är nöjd med att jag kom ut i alla fall. Hellre ett kvitto på att det inte funkar än en fundering på om det kanske skulle funkat i alla fall. Nu råder ingen tvekan.


Responses

  1. Bra beslutat…

  2. Klokt av dig!
    Men rackarns trist att du har ont & är övertränad. Hoppas vilodagarna gör sitt till så du är pigg på söndag!

  3. Tack

    Jo, tanken var faktiskt att inte äventyra söndagen. Långpassen är oerhört mycket viktigare än något medelhårt tröskelpass…

    Jag har goda förhoppningar om att komma tillbaka i gammal god form efter ett par dagars ytterligare vila.

  4. Det låter lovande😀

  5. Jo, det är så jag tänker också… Det är de kommande 3 veckorna som är viktigast 😉

  6. Japp, bra beslut, om än tråkigt. Hoppas att din piriformis (?????) bättrar sig!🙂

  7. …och jag som trodde att du fejkade skador och ont…det är på riktigt? Tips till piriformis: Tennisboll – jag har fortfarande inte skaffat en själv, bara tanken får mig att tjuta av skratt…

    Du kommer igen. Vila en extradag gav mig oanade krafter.

  8. Jäklar vad svårt det var att svälja en tennisboll! Tack för tipset, vad gör man som nästa steg?

  9. Jag var tvungen att raka bollen och gnida in den i olivolja för att få ner den…

  10. Kan bara hålla med övriga. klokt beslut och ta lite extra vila. Även om dde sista veckorna är viktiga har du förmodligen lagt grunden för vad du kommer kunna prestera på SM redan nu. Hellre genomföra än bryta storstilat!

  11. Kör tennisbollen i en köttkvarn, gör en burgare på den och ät såklart!

    Du ska givetvis använda den som massageboll! Lägg bollen i byxan och…äh, nu börjar min skrattattack igen…och gnid dig mot en vägg, förlåt – gör massageliknande rörelser. Fungerar också sittande på en stol….

    Moahahahaha. Ska tydligen vara grymt effektivt – släpper loss alla knutar och får det härliga syrefyllda blodet att pulsera genom den nygnidna, förlåt masserade muskeln…

  12. *gapskratt*
    Jag skulle gärna se denna övning IRL😀


Kommentera

Kategorier

