Skrivet av: Nix | november 23, 2007

en sorts träningsläger, del 1

hej hopp på er

Det har varit lite tyst här ett tag, men jag har en ganska bra anledning. Vi har tillbringat den senaste veckan på Lanzarote, dvs familjen och jag. Jag var där på träningsläger, men det visste inte övriga medlemmar innan vi åkte, utan det kom som en glad överraskning för dem! Jag inledde med ett pass på drygt 6 km på lördagen – och när det sedan kröp fram att jag skulle springa även på söndagen (en mil blev det, men jag återkommer med en mer detaljerad beskrivning av passen) så frågade hustrun ”ska du springa varje dag?”. Jag svarade att det från nu ”bara” var varannan dag – och min numera luttrade bättre hälft svarade ”jag behöver bara veta för att kunna planera min löpning”. Så härdad har hon blivit att hon faktiskt skulle ha accepterat att jag springer varje dag på vår semester. Stackars kvinna… Nu var vi trots allt där med mina svärföräldrar och svåger/svägerska – så jag lämnade henne inte på stranden med tre ungar helt allena. Men det var nog kanske mer en slump än ett utfall av min rättrådighet…

Det var rätt fint att springa i korttights och linne om ni undrar. Och det var helt okej att kasta sig i poolen efter passen också.

Det enda som är lite trist är att jag fortfarande dras med någon skum typ av halsonda – kombinerat med blåsor på tungan och en underlig känsla av att allt smakar peppar. Det är helt okej till kött – inte lika okej till kaffe och jordgubbsglass. Som det för övrigt blev mer och mer av under veckan. Jag höll emot rätt bra första två-tre dagarna, men förföll så totalt till slut att det är tur att vi inte var där i två veckor – för då lär jag ha kommit hem vägandes typ 108 kg… Nu vet jag inte vad vågen tänker påstå på måndag, men jag har knappast gått ner i vikt…

Halsen lät jag doktor svärmor titta på (efter första passet, till hennes ogillande, men jag ville ju ha en runda i klockan om hon tänkte belägga mig med springförbud). Men hon såg inget fel – så jag skyller det på sömnbrist. En brist som åtgärdats under veckan – och halsen har också blivit bättre. Så det verkar kanske stämma.

Och därför är det nu nattidags innan fredagen går över i lördag. En lördag med löpning – men jag tror att linnet får ligga i tvätthögen till förmån för något mer värmande plagg. Och jag kan säga att det på ett sätt ska bli rätt skönt att det inte är 25 grader och 80% luftfuktighet.


Svar

  1. låter trevligt med värme… Säg till när du planerar att ge dig ut på en runda, Jag är ledig hela dagen och har tänkt att ge mig ut också ens sväng…

    Finns TSM i planeringen på söndag?


Lämna en kommentar

Kategorier